Битката меѓу двата најпопуларни мобилни оперативни системи, Android и iOS трае со години. Сепак, и покрај фактот што моментно во светот има повеќе паметни телефони базирани на Android, отколку на iOS, оперативниот систем на Google полека но сигурно го губи уделот на пазарот. И како што губи Android, така се шири iOS.
Во текот на 2018 година, уделот на Android изнесуваше 77,32 отсто, според StockApps. Сепак, оперативниот систем на Google не можеше да одржи таков пазарен удел, па падна на 69,74% во следните пет години.
Иако ова сè уште претставува повеќе од две третини од целиот пазар, овој пад потенцијално зборува за две работи. Од една страна, популарноста на мобилните уреди со Android опаѓа додека, од друга страна, се поголем број корисници потенцијално сакаат мобилен уред со iOS оперативен систем.
Што се однесува до iOS, во 2008 година оваа платформа имаше пазарен удел од 19,4%, додека по пет години, во јануари 2022 година, уделот изнесуваше 25,49%. Во текот на изминатите пет години, другите мобилни платформи изгубија околу 7,58% од својот удел на пазарот. Можете да видите детален графикон подолу:
Во повеќето региони во светот, оперативниот систем Android е најраспространет поради една работа, а тоа е разновидноста на мобилните уреди на кои работи. Android ги покренува и најевтините и најскапите мобилни уреди, така што корисниците имаат огромен избор при купувањето на својот уред. Ова е најочигледно во Кина и Јужна Америка, каде Android има пазарен удел од 81 и 90 проценти.
Од друга страна, iOS е доминантен на северноамериканскиот континент, најмногу во САД. Сепак, станува збор за скапи смартфони кои не може секој да си ги дозволи, па не е чудно што постои толкава разлика во уделот на пазарот меѓу двата оперативни системи.
На прв поглед, овие промени во уделот на пазарот се мали, но сепак укажуваат на мали промени во глобалните трендови на потрошувачите кои би можеле да станат се поголеми и поголеми во наредните години. Дотогаш Android продолжува да доминира.