На крајот на 2021 година, петорката Big Tech, составена од Apple, Amazon, Google (Alphabet), Meta (Facebook) и Microsoft, генерираше комбиниран приход од 1,4 трилиони долари.
Според “Вижуал Капиталист”, постојат два главни начини на кои овие технолошки гиганти ги генерираат своите приходи – или продаваат производ на крајните потрошувачи или го третираат како стока и го „препродаваат“ на други.
Во првата категорија спаѓаат Apple, Microsoft и Amazon. Како и повеќето традиционални бизниси, овие компании им нудат на клиентите физички (или дигитален) производ во замена за пари. Така, повеќе од половина од приходите на Apple доаѓаат од продажбата на iPhone, облак услугите наречени Azure генерираат речиси една третина од вкупниот приход на Microsoft, додека онлајн продавниците на Amazon сочинуваат речиси половина од приходите на компанијата.
Од друга страна, Meta и Alphabet ги прават работите малку поинаку. Наместо да продаваат вистински производ, овие два гиганти најголем дел од парите ги заработуваат продавајќи го вниманието на својата публика. Речиси 98 отсто од заработката на Мета доаѓа од рекламирањето на Facebook, додека уделот на Alphabet во рекламите на Google е 81 отсто.
Заедничко за сите пет компании е тоа што во претходните години постигнаа вртоглав раст на приходите. (Овој тренд беше неутрализиран со нивните финансиски извештаи за првиот квартал од 2022 година.)
Во 2019 година, пред пандемијата, комбинираниот приход на петорката Big Tech се зголеми за 12 проценти. Следната година, и покрај пандемијата – или можеби благодарение на неа, бидејќи клиентите останаа дома и повеќе ја користеа технологијата и нарачуваа услуги и производи, нивниот заеднички приход се зголеми за уште 19 проценти.
И во фискалната 2021 година, тие забележаа комбиниран раст на приходите од 27 проценти во однос на претходната година.
Поделен по нарачка, Amazon генерира 47,3 отсто од приходите од е-продажба и дури 22 отсто на сметка на различни такси за испорака кои се директно поврзани со него, додека само 13,2 отсто паѓаат на AWS (Amazon Web Services) и 6,8 отсто на Amazon Prime striming услугата.
Apple генерира неверојатни 52,5 проценти од продажбата на телефони на iPhone, додека нејзиниот удел во неговите дигитални музички и видео услуги во вкупниот приход е 18,7 проценти. Мобилните гаџети, од слушалки, преку паметни часовници, до очила и комплети за глава, придонесуваат со 10,5 проценти, но постојано се зголемуваат во последните неколку години.
Alphabet генерира 69 отсто од приходите преку онлајн рекламирањето преку своите апликации, а уште 12,3 отсто преку Google Ads, но затоа Meta е целосно зависен од рекламниот бизнис, бидејќи рекламите на социјалната мрежа Facebook и носат дури 97,5 отсто од вкупна заработка.
На крајот, Microsoft, кој го раслојуваше својот бизнис во неколку сегменти во текот на изминатата деценија. Познатиот оперативен систем Windows повеќе не е главниот предводник на бизнисот на компанијата, бидејќи носи само 13,8 отсто од приходите. Производите на Microsoft Azure за облак сервери и бизнис придонесуваат со 31,3 проценти, додека производите и услугите на Office учествуваат со 23,7 проценти од вкупниот приход. Интересно е што Microsoft го зголеми својот удел во игрите бидејќи учествува со 9,1 отсто од заработката, а социјалната мрежа LinkedIn 6,1 отсто.
Извор: Bankar.me