Facebook, односно компанијата со ново име Meta, објави дека ќе вработи 10.000 луѓе во Европа за развој на метаверзум. Ова е концепт кој некои го сметаат за иднината на интернетот, но за што всушност се работи?
Што е метаверзум?
За неупатените, ова може да изгледа како подобрена верзија на виртуелната реалност (VR), но некои луѓе мислат дека метаверзумот може да биде иднината на интернетот. Всушност, се верува дека за VR може да биде она што е модерниот паметен телефон за првите незгодни мобилни телефони од 80-те години. Наместо на компјутер, во метаверзумот можете да користите слушалки и очила за да влезете во виртуелен свет кој ги поврзува сите видови дигитални средини.
За разлика од сегашниот VR, кој главно се користи за игри, овој виртуелен свет би можел да се користи практично за се – работа, игра, концерти, кино, патувања – или само за дружење. Повеќето луѓе си замислуваат дека ќе имаат 3Д аватар и ќе се прикажуваат додека го користат. Но, бидејќи сè уште е само идеја, не постои единствена договорена дефиниција за метаверзум.
Зошто одеднаш е голема работа?
Интересот за дигиталните светови и проширената реалност се појавува на секои неколку години, но потоа обично исчезнува. Сепак, има многу возбуда околу метаверзумот меѓу богатите инвеститори и големите технолошки компании и никој не сака да остане настрана ако се покаже дека тоа е иднината на интернетот.
Зошто е вклучен Facebook?
Facebook ја направи изградбата на метаверзумот еден од своите високи приоритети. Многу е инвестирано во виртуелната реалност преку комплетот Oculus VR, што го прави поевтин од конкуренцијата. Некои аналитичари дури сметаат дека тој носи загуби. Facebook работи и на VR апликации за дружење и за работни места, вклучувајќи ги и оние кои имаат интеракција со реалниот свет.
И покрај историјата на купување конкуренти, Facebook тврди дека метаверзум не може да биде изграден од една компанија преку ноќ и вети соработка. Неодамна инвестираше 50 милиони долари во непрофитно финансирање за да помогне одговорно да се изгради метаверзум. Но, Facebook веруваат дека вистинската идеја за метаверзум ќе потрае уште 10 до 15 години.
Кој друг е заинтересиран за метаверзумот?
Свини, водачот на Epic Games (кој го создаде Fortnite), долго зборуваше за неговите метаверзум аспирации. Онлајн игрите со повеќе играчи споделуваат интерактивни светови кои датираат неколку децении наназад. Тие не се метаверзум, но имаат некои заеднички идеи. Во последниве години, Fortnite го прошири својот производ, организирајќи концерти, бренд настани и многу повеќе во својот дигитален свет. Ова импресионираше многумина и ја турна визијата на Свини за метаверзумот во центарот на вниманието.
Другите игри се поблиску до идејата за метаверзум. Roblox, на пример, е платформа за илјадници индивидуални игри поврзани во поголем екосистем. Во меѓувреме, Unity, платформа за развој на 3D, инвестира во „дигитални близнаци“, или дигитални копии на реалниот свет, а графичката компанија Nvidia го гради својот „Omniverse“, кој го опишува како платформа за поврзување на 3D виртуелни светови.
Метаверзумот се врти околу игрите?
Не. Иако постојат многу идеи за тоа што може да биде метаверзумот, повеќето ја гледаат социјалната човечка интеракција како јадро. Facebook, на пример, експериментира со апликација за VR состаноци наречена Workplace и социјален простор наречен Horizons, кои користат сопствени виртуелни аватарски системи.
Друга апликација за VR, VRChat, е целосно фокусирана на онлајн дружење и разговор, без друга цел освен истражување на околината и средба со луѓе. Другите апликации можеби веќе се подготвени за презентација на јавноста.
Свини неодамна изјави за „Вашингтон пост“ дека замислува свет во кој производителот на автомобили кој сака да рекламира нов модел ќе го вметне својот автомобил во светот во реално време и вие ќе можете да го возите наоколу. Можеби ќе сакате прво да пробате дигитална облека пред да ја купите онлајн, а потоа да ја нарачате истата во реалниот свет.
Дали оваа технологија веќе постои?
VR измина долг пат во последниве години, со најсовремени комплети кои можат да го измамат човечкото око да гледа во 3D технологијата додека играчот се движи низ виртуелниот свет. VR, исто така, влезе во мејнстримот – комплетот за игри Oculus Quest 2 VR беше популарен божиќен подарок во 2020 година.
Експлозијата на интерес за NFT, која би можела да овозможи сигурно следење на сопственоста на дигитални стоки, сугерира како би функционирала виртуелната економија. И на понапредните дигитални светови ќе им треба подобро, постабилно и мобилно поврзување, нешто што може да се реши со воведување 5G мрежа. Засега, сепак, се е во рана фаза. Еволуцијата на метаверзумот, доколку воопшто се случи, ќе се одвива меѓу технолошките гиганти во следната деценија или можеби и подолго, заклучува BBC.
Извор: BBC