Патничките авиони на водород би можеле да се појават на пазарот веќе во 2028 година, доколку се оствари планот на Unified International и нивните партнери
Се појави уште една иницијатива, овој пат во Холандија, која се занимава со еколошката иднина на воздушниот транспорт. Тим од Unified International во Амстердам, во соработка со дури 17 други специјализирани компании и институти, го дизајнираше системот HAPSS – Hydrogen Aircraft Powertrain and Storage Systems.
Чисти летови на водород до 2028. година
Како што може да се заклучи од името, се работи за систем кој го претвора погонскиот систем на авионот во водороден погон, со решение за складирање на тој водород во самиот авион. Она што го предлага оваа група експерти од поморската, автомобилската и воздушната индустрија е „ретрофит“ на погонската единица и систем за складирање на водород, кој може да се вгради во постоечките патнички авиони за да ги направи „зелени“. Фактот дека не е неопходно да се развиваат нови авиони треба да овозможи водородниот погон да биде пуштен во употреба до 2028 година, сметаат овие Холанѓани.
Нивната технологија има потенцијал да им помогне на Европа и на светот да ги исполнат климатските цели поставени за 2030 и 2050 година, до кога воздухопловната индустрија повеќе не треба да ги има оние што генерираат емисии на стакленички гасови. До таа година, првиот патнички авион за 40 до 80 патници, кој ќе има домет од околу 750 километри со едно полнење на водород, треба да биде опремен со системот HAPSS.
Тие веќе собраа значителни средства за оваа идеја и нејзината реализација, во која холандските власти учествуваа со дури 100 милиони евра инвестиција преку Националниот фонд за развој. Тие добија и уште 383 милиони евра од програмата за трансформација на воздухопловството.
„Ербас“ веќе работи на сличен проект, кој во иднина планира да напојува поголеми патнички авиони. Нивната долгорочна мисија е, преку пилот проектот ZERO и тестирање на еден Ербас А380, да го подготват теренот и технологијата за да можат слични авиони да влезат во комерцијална употреба до 2035 година.