Американскиот стартап Mojo Vision веќе со години развива напредни контактни леќи кои имаат екрани со многу густ распоред на пиксели и прикажуваат информации директно во видното поле на корисникот.
Mojo Vision е стартап од Калифорнија основан во 2015 година и оттогаш работи на развој на паметни контактни леќи кои во окото на корисникот треба да донесат цел компјутер, заедно со батерии и екрани. Екранот би бил поставен директно пред зеницата на окото, како во научно-фантастичен филм – со таа разлика што ова не е научна фантастика, туку реалност.
Првиот прототип на Mojo Vision беше претставен пред две и пол години. Во леќата тогаш успеаја да вградат доволно електроника вза основна функционалност, а оттогаш го унапредија за да ја добијат првата употреблива електронска паметна контактна AR леќа. Пред да ги добијат сите потребни одобренија за да излезе на пазарот, овој речиси готов производ го тестираше извршниот директор на компанијата Дру Перкинс, а своето искуство го опиша на официјалниот блог.
Невидлив компјутер
Визијата за „невидлив компјутер“ на Mojo Vision сега е чекор поблиску до остварување, а еве неколку технички детали и иновации вградени во Mojo Lens:
Централниот дел на објективот е MicroLED екран со густина од дури 14.000 пиксели на инч, од кој е направен екран на леќата со дијаметар помал од 0,5 милиметри, со 1,8 микронски пиксели. Тој е најмалиот и најгустиот екран некогаш произведен за приказ на динамични содржини.
Во леќата се наоѓа и посебен чип со ARM Core M0 процесор и 5-гигахерцен радио предавател, така што содржината во форма на проширена реалност може да се проектира преку наведениот екран. Во Mojo Lens се вградени и сензори како акцелерометар, жироскоп и магнетометар, кои континуирано го следат движењето на окото и ја сместуваат AR сликата таму каде што е потребно. Сето го покренува и микробатерија, додека интеракцијата со леќата се извршува со движења на окото, значи без потреба од други гестови на рацете.
Сензори како што се акцелерометар, жироскоп и магнетометар се исто така вградени во Mojo Lens, кои континуирано ги следат движењата на очите и ја поставуваат AR сликата каде што е потребно. Сите погони и микробатерија, додека интеракцијата со објективот се врши со движења на очите, така што без потреба од други гестови со рацете.
Перкинс наведува дека компанијата сега ќе започне со клинички испитувања, а потоа ќе аплицира за лиценца од американската Администрација за храна и лекови (ФДА) за лансирање на производот на пазарот. Нивната цел е да им помогнат на луѓето со слаб или оштетен вид да навигираат во секојдневните задачи, да ја донесат AR технологијата до напредните корисници, како што се спортистите, и на крајот да овозможат оваа технологија да стане секојдневен асистент на „обичните луѓе“.
Што се однесува до содржината, пред зеницата на окото, во видното поле, на оваа леќа ќе можат да се прикажуваат различни графики, како што се упатства за навигација, анализа на игри за спортисти или какви било слични едноставни информации.