Смртноста на пешаците е најголема во ноќните часови, а едно од решенијата што треба да ја намали е технологијата, која според истражувањата е далеку од совршена.
Многу од системите за автоматско сопирање што производителите на автомобили ги користат во нивните сè поинтелигентни и повеќе автоматизирани возила за да спречат судир со пешаци всушност не функционираат добро во темница. Ова го покажуваат резултатите од тестовите објавени на американската непрофитна групација „Институт за осигурување за безбедност на патиштата“.
Групата поддржана од осигурителната индустрија вели дека 12 од 23 седани, теренци и мали камиони што ги процениле добиле само „основна“ оцена за нивната способност да детектираат кукла-пешак на патот при ноќните тестови – а некои воопшто не добиле оценка за овој индикатор. Околу три четвртини од смртните случаи на пешаци се случуваат ноќе, известува Институтот (IIHS).
Почнувајќи од моделската 2023 година, IIHS ќе бара возилата да постигнат „супериорни“ или „напредни“ резултати на новиот тест за Ноќна детекција на пешаци за да ја добијат ознаката „Top Safety Pick+“. Производителите на автомобили се стремат кон највисок рејтинг за да ги рекламираат своите автомобили. Покрај IIHS, тие се борат за висок рејтинг од државната Национална управа за безбедност на сообраќајот на патиштата.
IIHS се фокусира на технологијата за откривање пешаци, бидејќи смртните случаи на пешаци удрени од возила се во пораст. Сè уште нема општо прифатен тест или стандард за перформансите на автоматските системи за сопирање со чувствителност на пешаците. Исто така, не постои федерален услов за ноќно тестирање на такви системи, вели претседателот на IIHS, Дејвид Харки.
Институтот најде големи варијации во перформансите на системот и помеѓу конкурентните производители на автомобили и помеѓу различни модели што ги продава истиот производител на автомобили. Ниту еден или двајца од тестираните производители на автомобили не се во парадоксална ситуација – еден модел добива „супериорна“ оцена, додека друг модел на истата компанија останува неоценет или има најниска оцена.
Според претставниците на компанијата и аналитичарите во институтот, важно е дали автомобилите користат радар, камери или комбинација од двете, како и какви се нивните фарови.