Вложувањата се огромни, но инвестицијата се исплати поради драстичното намалување на времето на патување, заштитата на животната средина и полесниот транспорт на товар, објаснуваат од компанијата Transpod.
Канада наскоро би можела да добие воз кој се движи со брзина од 1.000 километри на час и кој е многу побезбеден за животната средина и еколошки почист од превозот на автопатишта, кој и делумно треба да го замени за многу патници.
Во текот на август, стартап компанијата Transpod го претстави FluxJet – воз што ќе се движи во вакуумска цевка (ова не е новост, но секако е значаен чекор за Канада и тој дел од Северна Америка, но во Кина веќе некое време има MAGLEV воз).
Доколку се спроведе овој предлог, хибриден воз и авион, односно превозно средство што лебди малку над земјата, ќе ги поврзат далечните градови и ќе го скратат времето на патување на помалку од еден час, пишува Euronews. Билетите ќе чинат помалку од авионска карта, соопштија од компанијата Transpod.
Како би функционирал FluxJet?
Дизајнот се заснова на физика за која компанијата тврди дека е слична на идејата на Илон Маск за „hyperloop“, каде што електричното возило се движи со екстремно големи брзини во цевка со низок притисок. Вагоните би левитирале и би се држеле во воздухот со магнети и еден вид струја на електричен мотор. Недостатокот на аеродинамично влечење значи дека тие можат, дури и хипотетички, да достигнат екстремно високи брзини.
Иако звучи како научна фантастика, дали ќе стане реалност зависи исклучиво од развојот на новата технологија. Сепак, на настанот за откривање, Transpod успеа да демонстрира намален прототип. Возот тежок еден тон полета, патуваше и слета во рамката на водилката.
„Технологијата е докажана и ја имаме довербата на инвеститорите, владата и партнерите да продолжиме со нашите напори за ефикасно редефинирање на транспортот“, рече извршниот директор на Transpod, Себастијен Гендрон. За проектот досега инвеститорите обезбедија 550 милиони евра.
Каде би поминувал и колку би чинел?
Канада во моментов има неефикасен и застарен железнички систем. Ниту еден од нивните возови не е брз, а само мал дел од мрежата е електрифициран. Доколку е можно да се реализираат плановите на оваа компанија, FluxJet би го променил сето ова. Компанијата планира мрежа на цевки низ Канада, со станици во поголемите градови.
Секоја цевка ќе може да превезува 54 патници и десет тони товар. Билетите ќе чинат 44 отсто помалку од авионските билети, тврдат од компанијата.
Проектот моментално е во фаза на истражување и развој, а потоа ќе почне да се бара откуп на земјиште. Првата планирана етапа ќе превезува патници меѓу градовите Калгари и Едмонтон, на рута од околу 300 километри. Доколку е успешен, возот ќе го намали патувањето од три часа на 45 минути. Првата фаза би одвоила третина од сообраќајот од автопатот што го поврзува Калгари со Едмонтон, тврдат од компанијата – иако не е јасно на што ја базираат оваа проекција. Сепак, компанијата веќе бара многу подалеку.
„Првата фаза од изградбата се состои од поврзување на аеродромот во Едмонтон, кој треба да започне кон крајот на 2023 година, и целосна линија што го поврзува Калгари со Едмонтон во 2027 година“, изјави извршниот директор Себастиен Гендрон за CNN. Во Тексас веќе се водат разговори за поврзување на Далас со Сан Антонио, во ОАЕ за поврзување на Дубаи со Абу Даби и во Австралија за поврзување на Сиднеј со Бризбејн, тврди компанијата.
Извор: Smartlife.mondo.rs