LinkedIn спроведе експерименти на повеќе од 20 милиони корисници во текот на изминатите пет години кои, иако беа наменети да го подобрат начинот на работа на платформата за членовите, може да влијаат на егзистенцијата на некои луѓе, пишува New York Times.
Во експериментите спроведени низ целиот свет од 2015 до 2019 година, Linkedin го рандомизираше процентот на слаби и силни контакти предложени од неговиот алгоритам „Луѓе што може да ги знаете“ – автоматизираниот систем на компанијата за препорачување нови врски на своите корисници. Истражувачите од LinkedIn, M.I.T., Stanford и Harvard Business School подоцна ги анализираа збирните податоци од тестовите во студија објавена овој месец во списанието Science.
Алгоритамските експерименти на LinkedIn може да бидат изненадување за милиони луѓе бидејќи компанијата не ги известила корисниците дека тестовите се во тек.
Технолошките гиганти како LinkedIn, најголемата професионална мрежа во светот, рутински спроведуваат големи експерименти во кои тестираат различни верзии на функции на апликации, веб дизајни и алгоритми на различни луѓе. Долгогодишната практика, наречена A/B тестирање, има за цел да ги подобри искуствата на потрошувачите и да ги задржи ангажирани, што им помага на компаниите да заработат пари преку премиум членарина или рекламирање. Корисниците често немаат поим дека компаниите спроведуваат тестови на нив. (Њујорк тајмс користи такви тестови за да го оцени текстот на насловот и да донесува одлуки за производите и карактеристиките што ги објавува компанијата).
Но, промените направени од LinkedIn укажуваат на тоа како таквите измени на широко користените алгоритми можат да станат потенцијални експерименти во социјалниот инженеринг што го менуваат животот за многу луѓе. Експертите кои ги проучуваат социјалните влијанија на компјутерите велат дека спроведувањето на долги, големи експерименти врз луѓе кои би можеле да влијаат на нивните изгледи за работа на начини невидливи за нив, покренале прашања за транспарентноста на индустријата и надзорот на истражувањето.
„Наодите сугерираат дека некои корисници имале подобар пристап до можностите за работа или значителна разлика во пристапот до можностите за работа“, рече Мајкл Цимер, вонреден професор по компјутерски науки и директор на Центарот за податоци, етика и општество на Универзитетот Маркет. „Овие се видови на долгорочни последици што треба да се земат предвид кога размислуваме за етиката на вклучување во ваков вид истражување на големи податоци.“
Една студија во списанието Science тестираше влијателна теорија во социологијата наречена „моќта на слабите врски“, која тврди дека луѓето имаат поголема веројатност да добијат работа и други можности преку познаници отколку преку блиски пријатели.
Истражувачите анализираа како алгоритамските промени на LinkedIn влијаат на мобилноста на корисниците. Тие открија дека релативно слабите социјални врски на LinkedIn се покажаа како двојно поефикасни во обезбедувањето вработување од посилните социјални врски.
Во соопштението, Linkedin за време на студијата напиша дека „дејствувал доследно“ со корисничкиот договор на компанијата, политиката за приватност и поставките на членовите. Политиката за приватност наведува дека LinkedIn ги користи личните информации на членовите за истражувачки цели. Во соопштението се додава дека компанијата ги користела најновите, „неинвазивни“ техники за општествени науки за да одговори на важни истражувачки прашања „без никакви експерименти врз членовите“.
LinkedIn, кој е во сопственост на Microsoft, не одговори директно на прашањето како компанијата ги разгледува потенцијалните долгорочни последици од нејзините експерименти врз вработувањето и економскиот статус на корисниците. Но, компанијата рече дека истражувањето не им дава на некои корисници несразмерна предност.
Целта на истражувањето беше „да им се помогне на луѓето во голем број“, рече Картик Рајкумар, научник за применети истражувања во LinkedIn, кој беше еден од коавторите на студијата. „Никој не беше ставен во неповолна положба при наоѓањето работа.“
Синан Арал, професор по менаџмент и наука за податоци на M.I.T. кој беше главен автор на студијата, рече дека експериментите на LinkedIn се обид да се осигура дека корисниците имаат еднаков пристап до можностите за вработување.
„Да се направи експеримент на 20 милиони луѓе и потоа да се воведе подобар алгоритам за перспективите за работа како резултат на знаењето што го учиш од тоа, е она што тие се обидуваат да го направат“, рече професорот Арал, „наместо да им помогне на некои луѓе да имаат социјална мобилност, а другите ја немаат“. (Професорот Арал спроведе анализа на податоци за The New York Times и беше награден со истражувачки грант од Microsoft во 2010 година).