Видео и аудио податоците собрани со играње на паметниот телефон ја олеснуваат претходната дијагноза на нарушувања од спектарот на аутизам и го подобруваат третманот на овие состојби
Истражувачите од Универзитетот Стенфорд смислиле игра во која возрасен држи паметен телефон пред челото и бара од детето да имитира слика прикажана на екранот. Тоа може да биде мајмун, спортист, среќно или тажно лице. Возрасниот потоа погодува што глуми детето и ги забележува точните одговори со наведнување на телефонот напред, а неточните одговори со наведнување наназад.
Терапевтско учење дома
На децата со нарушување од спектарот на аутизам (ASD), играта им нуди терапевтско учење во домашна средина; им помага да остварат контакт со очите со нивните старатели и да поврзат одредени емоции со различни изрази на лицето. Но, вредноста на играта Guess What? е многу поголема. Секоја сесија на игра од 90 секунди се снима како видео и може да се испрати до истражувачите од Стенфорд.
Истражувачите од Институтот за вештачка интелигенција насочен кон човекот веќе неколку години ги собираат овие домашни видеа и ги користат за да развијат нови начини за далечинско дијагностицирање на ASD подобрување на збирките податоци за препознавањето емоции, следење на напредокот на децата во препознавањето емоции и на крајот подобрување на третманот на ASD.
Компјутерски вид
Системот опишан во JMIR Pediatrics and Parenting, користи компјутерска визија и други форми на вештачка интелигенција, а развиените методи можат да се применат на сите видови состојби и доцнења во развојот, состојби на ментално здравје и афективни нарушувања како шизофренија, објаснуваат истражувачите.
Користејќи ги видеата, тие го обучија моделот да предвидува со голема точност (над 90%) кои деца се невротипични или кои имаат ASD. Истражувачите се надеваат дека нивните модели постепено ќе станат доволно паметни за да дијагностицираат дете со Аутизам без човечка помош. Сепак, за ова им треба огромна понуда на домашни видеа за да ги обучат моделите. И тука во игра влегува Guess What?
Тестирање на аудио записи
Замислена да се користи со сè уште недоволно распространетите носечки уреди со проширена реалност, оваа игра првенствено се базира на многу поприсутната алатка: паметниот телефон и неговата камера што ќе снима видеа и ќе ги испраќа до истражувачите, се разбира со дозвола на корисникот.
Истражувачите ја тестираа и идејата за користење само аудио снимки. Аудиото е релевантно за дијагноза на ASD бидејќи многу деца со аутизам го вокализираат поинаку од невротипичните деца; тие често повторуваат зборови што другите ги користеле, зборуваат монотоно или со нетипичен тон и ги нагласуваат зборовите на невообичаени начини.
Следниот чекор
Со примена на методи на длабинско учење базирани на звук, истражувачите постигнаа 79% точност во разликувањето на невротипичните деца од оние со ASD. Следниот чекор е комбинирање на аудио сигналите со другите видови на информации за однесувањето што може да се прочитаат од видеото: препознавање емоции, движења на рацете итн.
Истражувачите се надеваат дека нивната игра ќе помогне во раната дијагноза на ASD, но и ќе им помогне на децата да научат и да ги препознаат туѓите емоции. Така, кога децата ќе погледнат во лицето на друг човек користејќи Google Glass, системот ќе им покаже какви емоции изразува другата личност.