Автомобилите кои го собираат јаглеродот од атмосферата и го складираат за рециклирање би можеле да станат нов стандард во автомобилската индустрија, ако ја усвои генијалната идеја на тим холандски студенти.
Група студенти од Холандија направија електричен автомобил кој го нарекуваат првото возило во светот со негативна емисија на јаглерод.
ZEM е прототип на автомобил дизајниран и креиран од 35 студенти на Технолошкиот универзитет во Ајндховен. Благодарение на пар уреди за собирање јаглерод зад предната решетка, ZEM всушност го апсорбира CO2 додека возите. Учениците кои го изградиле велат дека може да собере околу два килограми јаглерод на секои 32.000 километри. За споредба, зрело дрво во просек зафаќа околу 22 килограми јаглерод годишно.
Кога филтрите се полни, тие може да се испразнат, а јаглеродот може повторно да се искористи за гориво или дури и за подготовка на пиво, велат креаторите на ZEM.
Кога овие филтри може да се изработат модуларно, тие можат да се имплементираат во сите видови возила и транспорт, изјави за CNET Ларс Холстер, еден од производителите на автомобили од холандскиот тим на студенти.
Соларни панели на покривот и хаубата на автомобилот напојуваат осум литиумски батерии со околу 15 отсто од моќта на Земјата. Автомобилот има и традиционално поврзување со штекерот зад задната регистарска табличка. Холандските студенти исто така имплементираа и технологија за двонасочно полнење, така што ZEM може да се користи и како генератор за напојување на апарати за домаќинство.
Автомобилот е дизајниран да биде одржлив во текот на целиот животен циклус. Каросеријата е 3Д испечатена од рециклирана пластика, која може да се уситни и повторно да се употреби на крајот од животниот век на автомобилот. Внатрешноста е направена од ананас и рециклирано масло за јадење.
„ZEM е, колку што ни е познато, моментно најодржливиот автомобил во светот“, рече Холстер.
Холандските студенти не планираат да го продаваат ZEM, но се надеваат дека ќе ја патентираат неговата технологија за зsobirawe јаглерод. Тие велат дека се надеваат дека нивниот прототип на возило ќе ги инспирира производителите на автомобили и другите лидери во автомобилската индустрија да се надоврзат на идејата.
„Она што ние како тим од 35 постдипломци можеме да го направиме, голема компанија со целосен оддел на паметни инженери може да го направи многу подобро“, заклучи Холстер.
Собирањето на јаглеродот, според економските експерти, ќе стане голем бизнис во следните неколку години. Аналитичарите предвидуваат дека тоа ќе биде индустрија вредна седум милијарди долари до 2028 година.