Околу 90 отсто од земјите на ЕУ воведоа диференцијално оданочување бидејќи препознаа дека производите што не го горат тутунот не се исти како цигарите и не треба да се третираат на ист начин. Тоа е принцип на здрав разум и се надевам дека и другите ќе тргнат по истиот пат, вели Томазо Ди Џовани, потпретседател за комуникации на Филип Морис Интернешнл.
На крајот на 90-тите, многу луѓе од јавното здравство, особено во Соединетите Американски Држави, но и во ОН, ѝ поставија голем предизвик на тутунската индустрија – да смисли нов начин на консумирање на производот, но кој не би бил толку штетен за здравјето на луѓето.Филип Морис Интернешнл одлучи да се справи со овој проблем и од 2008 година инвестираше над девет милијарди долари во истражување и развој на алтернативни производи без чад.
Резултат – повеќе од 19 милиони луѓе користат IQOS, додека 13,4 милиони целосно се откажале од пушењето. Денес, првите епидемиолошки корелации на употребата на производи без чад се забележани во однос на здравјето, а според резултатите од истражувањето, во Јапонија, откако IQOS излезе на пазарот, бројот на хоспитализации поради респираторни заболувања поврзани со пушењето е намален за една третина.
Посветеност на идејата за позитивно влијание врз општеството
„Иднината без чад е само почеток на нашата мисија. Ние сме посветени на идејата за позитивно влијание врз општеството и посветено работиме на тоа. Нашата краткорочна цел е до 2025 година да го поттикнеме преминот од цигари кон алтернативи без чад кај 40 милиони луѓе кои не сакаат да се откажат од пушењето, додека нашиот долгорочен план е да се прошириме на полето на поширока здравствена заштита и велнес услуги“, рече Јацек Олзчак, извршен директор на Филип Морис Интернешнл на петтата Technovation конвенција одржана во Нојшател, Швајцарија.
Сепак, како и повеќето револуционерни достигнувања и визијата за иднина без чад со производи без чад, наидува на скептицизам и осуда. На пример, револуционерниот изум на безбедносниот појас во форма на V, без кој денес не може да се замисли модерен автомобил и кој секојдневно спасува илјадници животи, чекаше 13 до 25 години пред неговата задолжителна употреба во повеќето земји. И покрај стотиците илјади страници релевантни научни истражувања, алтернативите без чад во некои делови од светот сè уште се борат со дезинформации и лажни информации за нивната релативна штета и никотинот.
Филип Морис Интернашнл верува дека иновациите и новите технологии можат да помогнат да се намали штетата предизвикана од согорувањето на цигарите, како и да има улога во подобрувањето на јавното здравје. Како што изјави Томазо Ди Џовани, потпретседател за комуникации на оваа компанија, некои се скептични кон самата индустрија од која доаѓаат овие производи, бидејќи не ја разбираат науката и иновациите.
Тоа е нормално. Но, со текот на времето, гледаме дека по дијалог за научни докази и прагматични решенија, повеќето од нашите соговорници ја разбираат вредноста на алтернативите без чад. Затоа се впуштаме во дијалог заснован на докази буквално во секоја земја каде што работиме“, рече Ди Џовани.
Тој додава дека ќе ја разбијат стигмата на тутунската индустрија која сака само да заработува, а не да ја подобри иднината, со тоа што ќе бидат постојано присутна и отворена за сите прашања.
„Ќе продолжиме да разговараме со секој што сака да разговара со нас, да бидеме транспарентни со нашата наука. Ќе се ангажираме со секој кој сака да работи заедно за подобрување на промените. Тоа е најдобриот начин да се справиме со скептицизмот. Може да биде тешко, но гледаме голем напредок. На пример, пред 10 години повеќето од јавното здравствена заедница едвај сакаа да разговараат со нас. Сега голем дел од таа заедница поддржува производи без чад и не поддржува и не охрабрува да направиме уште повеќе. Тоа е голем напредок и знак дека многумина препознаваат дека промените што ги направивме се во интерес на јавното здравје“, рече Ди Џовани.
Владите играат клучна улога во прифаќањето на иновациите
Како што објасни Ди Џовани, важно е што повеќе земји да го прифатат концептот за намалување на штети, а нивните влади, како што посочува, да имаат клучна улога во прифаќањето на иновациите.
„Од суштинско значење е корисниците да добијат јасен сигнал од нивните влади, дека иновациите се охрабруваат и дека регулативите поттикнуваат промени за оние кои не сакаат да се откажат од цигарите. Ова може да се постигне на повеќе начини, вклучително и со информативна кампања. Голем број земји се движат кон нови регулативи и пристапи кон тутунот и никотинот. Со ажурирање на старите регулативи, земјите како САД, Обединетото Кралство или Нов Зеланд го отвораат патот за глобални промени“, рече Ди Џовани.
Тој додава дека владите треба да размислуваат и за модификации бидејќи алтернативите без чад не се и не можат да се стават во ист кош како традиционалните тутунски производи.
„Околу 90 отсто од земјите од ЕУ воведоа диференцирано оданочување затоа што препознаа дека производите што не согоруваат тутун не се исти како цигарите и дека не треба да се третираат на ист начин. Тоа е принцип на здрав разум и се надевам дека и другите ќе тргнат по истиот пат. Во спротивно, ќе ги задушиме иновациите и усвојувањето производи што не горат, што е спротивно на интересите на пушачите. Ако не испратиме силен сигнал, тогаш пушачите едноставно ќе продолжат да користат цигари , што ќе биде штетно за нивното здравје и за здравјето на граѓаните“, вели Ди Џовани.
Зборувајќи за методите на поединечни земји за подобрување на јавното здравје со целосно забрана на тутунските производи, нашиот соговорник посочува дека историски овој принцип никогаш не бил ефикасен.
„Луѓето секогаш наоѓаат начин да го купат производот што им се допаѓа преку различни канали, често нелегални. Денес, на пример, има 15-20 земји чие законодавство на некој начин поттикнува преминување од цигари на алтернативи без чад, додека има 5-7 кои ги забранија производите без чад. Во тие земји ги гледаме ефектите од забраните што ги добивавме секој пат низ историјата. Тие производи сè уште се достапни за пушачите, можете дури и да ги најдете во продавниците – но преку нелегални канали. Оние што ги купуваат не го знаат квалитетот на потеклото или квалитетот на самиот производ, а владите губат даночни пари. Усвојувањето на таквите производи е вин-вин ситуација за јавното здравје и економијата, додека во спротивно секој губи. Прогресивни регулативи кои се однесуваат на важни прашања и поттикнуваат иновациите се патот по кој треба да се оди“, заклучи тој.