Црвеното светло и натаму ќе значи стоп; а зеленото тргни. Белото светло ќе им укаже на човечките возачи едноставно да го следат автомобилот пред нив
Во хипотетичка иднина каде автономните автомобили масовно ќе кружат по патиштата, семафорите би можеле да инсталираат и четврта боја. Истражувачите од Државниот универзитет во Северна Каролина предлагаат да се инсталира дополнително бело светло на семафорите што ќе им сигнализира на возачите пристигнување на автономно возило на раскрсницата. Ова, сметаат тие, може да го намали нивото на сообраќајниот метеж и вкупната потрошувачка на гориво.
Безжична комуникација
Самовозечките автомобили и камионите нема да мораат да „гледаат“ во белото светло на семафорот, бидејќи со него ќе комуницираат безжично. Сепак, ова ќе делува како сигнал до возачите и патниците да обрнат внимание на AV што се движи низ раскрсницата.
„Црвеното сепак ќе значи стоп, зеленото сè уште ќе значи тргнување. Белата светлина ќе им укаже на човечките возачи едноставно да го следат автомобилот напред“, објаснуваат истражувачите во трудот објавен во IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems.
Бела фаза
Концептот наречен „бела фаза“ би ја користел компјутерската моќ на автономните возила кои би комуницирале меѓу себе и со семафорите на раскрсниците, во одреден опсег. Ова ќе им овозможи поефикасно и поинтелигентно да го координираат протокот на сообраќај, давајќи им приоритет на патиштата со повеќе возила на нив и нудејќи совети за оптимални брзини.
Сите возачи ќе бидат информирани да го следат возилото напред преку бело светло: запрете ако AV запре, продолжи ако се движи. И штом бројот на автономни возила на раскрсницата падне под одреден праг, семафорите автоматски би се вратитле на класичната варијанта со приказ на црвената, жолта и зелена боја.
Значителни подобрувања
Во симулираните модели се покажа дека автономните возила сами го подобруваат протокот на сообраќај, а уште повеќе по воведувањето на белата фаза, што пак ја намалува потрошувачката на гориво. Кога бројот на автономни возила на раскрсница ќе надмине 30 проценти, подобрувањата стануваат позначајни. Со 70 проценти од самовозечки автомобили во сообраќај, сообраќајот на раскрсницата може да биде целосно автоматизиран со вклучена бела фаза.
Технологијата за имплементација на системот сè уште не постои и за надградба на секоја патна раскрсница ќе бидат потребни време и пари, но истражувачите веруваат дека одредени аспекти од идејата би можеле да се имплементираат релативно лесно.