Развојот на вештачката интелигенција им овозможи на авиокомпаниите да ја истражат можноста за замена на еден од пилотите во пилотската кабина на авионите со цел да се ублажат последиците од недостигот на екипаж и да се намалат трошоците.
Според Тим Кларк, претседател на авиокомпанијата Emirates, AI технологијата ќе има големо влијание врз воздухопловната индустрија, а можно е во иднина да има само еден човечки пилот во пилотската кабина на авионите. Тој посочи дека треба да размислиме што може да направи AI технологијата за да го подобри она што го прават луѓето.
Иако оваа идеја може да биде шок за оние што се навикнати на двајца пилоти во авионите, понекогаш дури и тројца на долги летови, за авиоиндустријата тоа е само начин да се намали зависноста од луѓето додека технологијата напредува.
Во 50-те години на минатиот век во пилотската кабина имаше петчлен екипаж, вклучувајќи навигатор, инженер за летање, радио оператор и двајца пилоти. Сепак, напредокот на AI технологијата остави тројца членови на екипажот без своето место во пилотската кабина, а се чини дека доаѓа време кога истото ќе се случи и со копилотот.
Правилото наложува присуство на двајца пилоти во пилотската кабина на авионот во случај еден од нив да биде онеспособен. Како што напредува технологијата, може да се случи AI технологијата да се користи за слетување авиони на однапред избран аеродром во случај на вонредна состојба.
Авионите веќе користат компјутери за автоматско извршување на многу задачи, а Автопилот веќе го контролира авионот во поголемиот дел од летот додека пилотите само ги надгледуваат операциите. Авиокомпаниите и производителите на авиони сега истражуваат дали на AI технологијата може да ѝ се довери поголема улога во операциите при лет, така што ќе биде потребен само еден човек за надзор. Тоа дефинитивно нема да се случи во блиска иднина, но има простор за експериментирање каде, за време на долгите летови, вештачката интелигенција би била задолжена за контролите додека двајцата пилоти наизменично ќе го користат времето за одмор.
Експериментите со соло лет би можеле да започнат со дозволување на еден пилот да одмора во пилотската кабина, додека другиот го следи летот со помош на AI технологијата. Ппретходно годинава американската војска ги следеше летовите со пилоти со вештачка интелигенција. Друг метод што може да се примени е да се користи помош од копнена станица за полетување и слетување, додека остатокот од летот би го надгледувал еден пилот.
Сепак, пилотите не се баш полни со самодоверба. Претходните инциденти покажаа дека кога работите ќе тргнат наопаку, добро обучените и добро одморени пилоти можат безбедно да слетаат авион дури и на река, нешто што вештачката интелигенција веројатно никогаш не би се обидела да го направи.
Автономните летечки таксија може да помогнат да се промени перцепцијата на јавноста за потребата од пилотите да управуваат со авионите. Сепак, прашање е дали авиоиндустријата ќе чека толку долго за да ги отстрани „технолошките вишоци“ од кокпитот. Зголемените способности на ВИ технологијата сугерираат дека одговорот е не.