Шон Рузмарин од Pure Storage: Последните хард дискови ќе бидат продадени во 2028 година, со што завршува ерата на магнетното чување на податоци
Потпретседателот за истражување и развој (единица за инженерство на клиенти), Шон Рузмарин даде храбро предвидување дека хард дисковите повеќе нема да се продаваат по 2028 година. Причината за тоа е зголемената цена на електричната енергија и зголемената популарност на SSD дисковите. Pure Storage продаваAFA (All Flash Array) уреди за складирањеопремени со сопствен SSD под називот DFM (Direct Flash Array). Компанијата планира да воведе модели од 300 TB до 2026 година и модел од 600 TB до 2029 година.
Во последниве години, трендот беше хиперскалерите (или центрите за податоци), наместо потрошувачкиот пазар, да поттикнуваат иновации во хард дисковите. Ова објаснува зошто 2,5-инчните хард дискови се заглавени на 5 TB веќе седум години, додека нивните модели од 3,5 инчи достигнаа 30 TB. Преносливите хард дискови, помалите (не надворешните хард дискови што користат поголеми модели), би можеле да исчезнат веќе следната година бидејќи просечната цена на големите внатрешни SSD-дискови продолжува да паѓа постојано и нагло. Во моментов, најевтиниот SSD од 2 TB чини околу 30 долари за терабајт за производство, во споредба со 25 долари за пренослив HDD од 2 TB.
Иновациите во потрошувачките хард дискови веќе се во застој. Toshiba, една од трите водечки компании повеќе не продава на „редовни“ клиенти, додека најголемиот Barracuda на Seagate, модел од 8 TB, беше лансиран уште во 2017 година. Што се однесува до Western Digital, капацитетот исто така е запрен на 8 TB за неговите потрошувачи(сина, лансиран во 2021 година) иако има успешен хард диск за игри на WD Black. Штом SSD од 8 TB ќе ја достигне границата од 100 долари, тоа веројатно ќе биде крај на традиционалните хард дискови за потрошувачи.
Seagate и Western Digital одамна го префрлија фокусот на потрошувачките дискови на SSD-дискови. Seagate веќе ги продава своите SSD дискови, а Western Digital е главен играч благодарение на купувањето на Sandisk и партнерството со Kioxio. Toshiba, од друга страна, беше прилично тивок во врска со своите планови за SSD.
Секогаш ќе има одредена побарувачка за хард дискови со голем капацитет за професионалниот потрошувачки пазар (првенствено NAS), но ова најверојатно во иднина ќе биде преземено од производителите на деловни дискови, како што се MaxDigitalData или Water Panther кои ги обновија производствените погони на хард дискови на дата центри и им нудат целосна гаранција и пониски цени.
Има доволно хард дискови во центрите за податоци ширум светот за да се одржи овој екосистем во догледна иднина додека центрите за податоци не решат да се префрлат на нешто друго, било да е тоа DNA, SSD или нешто друго.