Во Европскиот парламент е изгласан Извештајот за батерии и истрошени батерии
Новиот закон ја зајакнува позицијата на потрошувачите и ги обврзува производителите да ги дизајнираат батериите во уредите на таков начин што ќе можат лесно да ги вадат или заменат. Со ова, меѓу другото, се стави крај на практиката на лепење на батеријата на уредот, што ги спречува клиентите да ја заменат и ќе бара од нив да купат целосно нов уред.
„Во анкетата што ја спроведов, 94 отсто од граѓаните сметаат дека батериите во уредите треба полесно да се заменат, додека 57 отсто од нив забележале дека батеријата им се намалила по ажурирањето на системот. Со овој закон ги принудуваме производителите да се откажат од практика на „купи-употреби-фрли“ , со подолг век на траење на батеријата и подобро информирани потрошувачи. Батериите полесно ќе се вадат или заменат повторно, а ќе носат етикети и QR кодови со информации за нивниот капацитет, перформанси, издржливост итн.“, објаснува Борзан, хрватски пратеник во Европскиот парламент.
Воведувањето на дигитален пасош за батерии ќе го заокружи процесот од производство до рециклирање на батериите, а електронскиот снимач во уредот ќе ги содржи сите информации за животниот век на батеријата.
„Пасошот за батерии ќе биде достапен преку QR-кодови и на овој начин потрошувачите ќе можат да видат какви батерии се инсталирани, како се произведуваат, како може да се поправат, дали може да се заменат само како целина. вели Борзан.
Покрај тоа, големите компании ќе треба да спроведат длабинска анализа за да се справат со социјалните и еколошките ризици од набавката, преработката и трговијата со суровини, а минималните нивоа на обновениот кобалт, олово, литиум и никел ќе треба повторно да се користат во новите батерии. Минималната цел за собирање преносни батерии до 2030 година е 73 проценти.