Повеќето од најновите автомобили ги споделуваат личните податоци на нивните сопственици, а застапниците за приватност на податоците предупредуваат дека автомобилската индустрија воопшто не се грижи.
Последната генерација на автомобили добива „чиста единица“ кога станува збор за заштитата на приватноста на податоците на корисниците. Најнова студија открива дека многу големи производители признаваат дека потенцијално продаваат лични податоци и ги споделуваат со владата или полицијата, без потреба од судски налог.
Современите автомобили се опремени со многубројни сензори кои собираат податоци, но самите сопственици на автомобили имаат мала контрола врз овие податоци. Според истражувањето „Приватноста не е вклучена“ на фондацијата Mozilla, која се фокусира на производи за широка потрошувачка, на автомобилите им недостига заштита на приватноста, а нејасните безбедносни стандарди ги прават ранливи. Џен Калтридер, која го водела истражувањето, укажува на нарушување на приватноста во автомобилите поради вградените микрофони и камери.
– Се чини дека автомобилите навистина поминаа под радарот за приватност и се надевам дека можеме да помогнеме да се поправи тоа, бидејќи тие навистина се ужасни. Автомобилите имаат микрофони и луѓето во нив имаат различни чувствителни разговори. Автомобилите имаат камери свртени навнатре и нанадвор. Освен ако не се одлучат за веќе користен модел, купувачите на автомобили едноставно немаат многу опции – вели Калтридер.
Споменатата студија ги рангира автомобилите како најлоша категорија производи за приватност меѓу испитаниците, помеѓу други производи како апликации за репродуктивно здравје, паметни звучници и домашни уреди. Ниту еден од 25. производители на автомобили разгледани во студијата не ги исполнил минималните стандарди за приватност на Mozilla.
Дури 19 производители на автомобили отворено изјавиле дека можат да продаваат лични податоци, а половина од нив се подготвени да ги споделат тие информации со владата или други органи, заобиколувајќи ја потребата од судски налог. Само „Рено“ и „Дачија“ нудат опција за бришење на податоците за возачот, иако тие не се достапни во Северна Америка.
Американската алијанса за автомобилски иновации, која ги претставува повеќето американски производители на автомобили и лесни камиони, се залага за федерален закон за приватност, велејќи дека државните закони создаваат конфузија и го попречуваат усогласувањето. Сепак, тие изразуваат загриженост за опцијата да им се дозволува на корисниците целосно да се откажат од собирање податоци.
Во однос на безбедноста, Mozilla бара шифрирање на сите лични податоци во автомобилите. Повеќето производители на автомобили дадоа незадоволителни одговори на ова прашање. „Нисан“ се издвојува по својата детална анализа на собирањето податоци и обемот на информации што ги собира, вклучувајќи чувствителни лични податоци, генетски податоци, па дури и детали за сексуалната активност. „Тесла“ е уште една компанија која е против идејата на Mozilla бидејќи доколку сопствениците се откажат од собирање податоци, компанијата нема да може да обезбедува известувања во реално време за потенцијални проблеми.
Општата регулатива за заштита на податоците на Европската Унија и Законот за приватност на потрошувачите во Калифорнија ги принудија производителите на автомобили да ги откријат практиките за собирање податоци, подигнувајќи ја свеста кај потрошувачите. Прашањето е дали е ова доволно или треба да се направи повеќе во овој поглед?