ЕУ упати предупредување до Елон Маск да се придржува кон новите закони за лажни вести и руска пропаганда, откако беше откриено дека X, порано познат како Twitter, има најголем сооднос на дезинформации од која било голема платформа на социјалните мрежи.
Извештајот го анализираше соодносот на дезинформации за нов извештај кој за прв пат го откри обемот на лажните вести на социјалните медиуми низ ЕУ, со милиони лажни профили отстранети од TikTok и LinkedIn.
Facebook беше вториот најлош престапник, според првиот досегашен извештај за објавите што ќе се сметаат за нелегални низ ЕУ според Законот за дигитални услуги (DSA), кој стапи на сила во август.
И покрај ова, Facebook и другите технолошки гиганти, вклучувајќи ги Google, TikTok и Microsoft, се потпишаа на кодексот на пракса изготвен од ЕУ за да се осигураат дека можат навреме да се подготват да работат во границите на новите закони. Твитер го напушти кодексот на пракса, но според новиот закон мора да се усогласи или да се соочи со забрана ширум ЕУ.
„Господинот Маск знае дека не се ослободи откако го напушти кодексот на пракса“, рече еврокомесарката Вера Јоурова, која е одговорна за спроведување на новиот кодекс против дезинформации.
„Постојат строги законски обврски. Затоа, мојата порака до Twitter/X е дека мора да се придржувате. Ќе внимаваме што правите“, изјави таа за новинарите.
Извештајот од 200 страници ја прикажува работата што главните платформи ја направиле во првите шест месеци од 2023 година за да се подготват за усогласување со новиот закон и фрла светлина врз напорите зад сцената на Facebook и другите за борба против руската пропаганда, говорот на омраза и други дезинформации.
„Руската држава се вклучи во војната на идеи со цел да го загади нашиот информативен простор со полувистини и лаги за да создаде лажна слика дека демократијата не е подобра од автократијата“, рече Јоурова.
Сопственикот на LinkedIn, Microsoft, го запре создавањето на 6,7 милиони лажни сметки и отстрани 24.000 примери на лажна содржина.
YouTube, во сопственост на Google, ѝ соопшти на ЕУ дека укинала повеќе од „400 канали вклучени во операции за координирано влијание поврзани со руската државна агенција за истражување на интернет“.
TikTik отстрани речиси 6 милиони лажни профили и 410 непроверени реклами.
Google отстрани рекламирање од речиси 300 страници поврзани со „промотивни сајтови финансирани од владата“ и отфрли повеќе од 140.000 политички огласувачи поради „неуспешни процеси за проверка на идентитетот“.
Meta, се вели во извештајот, ја прошири својата проверка на факти на 26 партнери кои покриваат 22 јазици на ЕУ, сега вклучувајќи ги чешкиот и словачкиот.
Во извештајот стои дека 37 отсто од корисниците исто така не споделувале кога биле известени за лажни вести, знак што ЕУ го кажува за вредноста што потрошувачите ја ставаат на означување на дезинформациите.
ЕУ е особено загрижена за континуираната руска пропаганда на социјалните мрежи пред клучните избори во Словачка во недела и во Полска на 15 октомври.