Британското разузнавање има информации кои велат дека Русија се подготвува да го врати во служба шпионскиот авион од советската ера наречен M-55, во НАТО познат како Mystic-B.
Мясищев-55 наводно се враќа за да ги „засили“ разузнавачките, надзорните, таргетирачките и извидувачките способности на Русија (ИСТАР) во војната со Украина, пишува украинскиот Європейська правда.
Ако е вистина, М-55 ќе им помогне на руските сили да ги идентификуваат, следат и надгледуваат украинските сили на копно, море и во воздух.
„Русија веројатно размислува да го врати во служба шпионскиот авион М-55 Mystic-B од советската ера. Со оперативен дострел од повеќе од 21.000 метри, авионот неодамна се користи како истражувачка платформа за научни цели. Сепак, тој е забележан носејќи воена извидувачка капсула развиена за употреба на руски борбени авиони“, соопшти британското разузнавање.
„Клучна грешка во стратегијата на Русија е неуспехот да се воспостави соодветна разузнавачка, надзорна, таргетирана и извидувачка способност. Ова е од клучно значење за навремено и точно таргетирање на нејзините воздушни, поморски и копнени сили“, се заклучува во извештајот.
М-55 беше развиен во 80-тите години на минатиот век и полета во август 1988 година. Се напојува со мотори Соловьёв Д-30 кои му овозможуваат да лета со максимална брзина од 750 км/ч. Распонот на крилата на авионот е повеќе од 37 метри, а долг е 22 метра.
Со својот специфичен труп со биплан, леталото беше развиено во исто време како и Lockheed ER-2, верзија на американскиот шпионски авион U2 со слични способности.
Интересно, НАСА неодамна користеше еден од авионите ЕР-2 за да создаде минерални мапи на западниот пустински регион на САД. Мисијата беше спроведена во интерес на националната безбедност и обезбеди начин за потенцијално намалување на зависноста од странски клучни минерали како што се литиум, кобалт и никел.
Компанијата Мясищев, која го произведува овој авион, потекнува од советската ера и е основана во 50-тите години на минатиот век. Тој претрпе различни трансформации пред да биде интегриран во Обединетата корпорација за авиони (UAC). Наречен Mystic-B од членките на НАТО, авионот има импресивен оперативен домет од повеќе од 21.000 метри и од неодамна се користи за научни истражувања. М-55 може да носи 1.500 килограми сензори, што би требало да ѝ помогне на Русија да ги подобри своите способности за собирање податоци од воздух.
Но, и тоа можеби нема да биде доволно за Русија, бидејќи Украинците имаат на располагање модерни борбени авиони. Воздухопловните сили на Украина во моментов внесуваат борбени авиони F-16 во својата флота со помош на меѓународна поддршка.
Пилотите ќе бидат обучени за управување со авионот во специјализиран центар во Романија, кој беше отворен минатата недела. Како одговор, Русија ја зајакна својата копнена одбрана и го подготви својот авион Бериев А-50.