Натриумските батерии стануваат се поголема алтернатива на литиумските батерии, преобликувајќи го енергетскиот пејзаж со исплатливи алтернативи за одржлив транспорт.
Батериите на база на натриум се појавуваат како потенцијална револуционерна алтернатива во секторите за складирање енергија и електрични возила (EV), предизвикувајќи ја доминацијата на литиумот.
Големи инвестиции
Неодамнешните случувања укажуваат на сеизмичка промена во индустријата, при што шведскиот Northvolt AB напредува во технологијата на натриумските батерии и кинескиот производител на електрични возила BYD Co. инвестираше 1,4 милијарди долари во фабрика за натриумови батерии. Кинеската CATL, исто така, објави дека планира да користи батерии на натриум во електричните возила.
Натриумот, кој е изобилно достапен во камената сол и саламура ширум светот, традиционално е засенет од литиумот. Сепак, новиот фокус на натриумот сигнализира значителна промена, со можни импликации за пазарот на метали на батерии. Успешните производи базирани на натриум би можеле да ја намалат потрошувачката на литиум и да ги преобликуваат металите што се користат во батериите, а со тоа да влијае на динамиката на понудата и побарувачката за кобалт и никел.
Предности на натриумовите батерии
И покрај нивната помала енергетска густина од литиумот, натриум-јонските батерии го наоѓаат своето место во помалите електрични возила и складирањето на енергија во мрежата, каде што големината не е критична грижа. Проценките на Блумберг укажуваат на потенцијално намалување на побарувачката на литиум од 272.000 тони до 2035 година, со усвојувањето на натриум.
Натриум-јонските батерии ќе играат улога во подобрувањето на рамнотежата на понудата и побарувачката на литиум, според Сем Адам, шеф за материјали за батерии во консултантската фирма CRU Group. И покрај неодамнешниот пад на цените на литиумот, натриумот останува исплатлива алтернатива.
Предностите на натриумовите батерии се особено очигледни во складирањето на мрежната енергија, каде што достапноста ги надминува грижите за перформансите. Напредокот ги стави натриумовите батерии во конкуренција со одредени литиум-јонски батерии, особено оние што користат катоди од литиум железо фосфат (LFP), познати по тоа што се приближно 20 проценти поекономични.
Предизвици за иднината
Остануваат предизвиците во продолжувањето на животниот циклус на натриумовите ќелии, кои во моментов се просечни 5.000 циклуси во споредба со поекономичните производи од литиум кои траат околу 7.500 циклуси. Се очекува кинеските производители првично да доминираат во конкурентниот пејзаж, користејќи ги нивните обемни операции за економичност. Ова ги става европските и американските колеги во ситуација кога треба да го достигнат напредокот на Кина.
Додека индустријата минува низ оваа фаза на трансформација, фокусот останува на технолошкиот напредок и динамиката на пазарот. Натриум-јонските батерии имаат потенцијал да ги демократизираат електричните возила, обезбедувајќи исплатливи алтернативи за секојдневното патување и на тој начин придонесуваат за демократизација на одржливиот транспорт.