Компанијата Virgin Atlantic направи голем чекор напред во настојувањето на авиоиндустријата да ги намали своите глобални емисии и да ги постигне нето-нулта целите со спроведување на трансатлантски лет користејќи 100% одржливо авионско гориво (САФ).
Овој лет претставува историска пресвртница бидејќи стана првиот трансатлантски лет на комерцијална авиокомпанија што ги користи САФ. Virgin за овој потфат избра авион Boeing 787 Dreamliner опремен со мотори Rolls-Royce Trent 1000.
Според Virgin, летот Flight100 меѓу лондонскиот аеродром „Хитроу“ и њујоршкиот „ЏФК“ на 28 ноември покажува дека САФ е сигурен како замена за млазното гориво базирано на фосили и единственото остварливо среднорочно решение за декарбонизација на авијацијата на долги релации.
Компаниите Pratt & Whitney Canada и Gulfstream Aerospace Corporation, исто така, завршија трансатлантски лет со помош на деловниот авион G600 и САФ.
Аналитичарите веруваат дека САФ ќе игра клучна улога во напорите за намалување на емисиите на јаглерод во случај на авијација на долги релации и ќе придонесе за постигнување на Net Zero целта до 2050 година. Со користење на САФ, операторите на авиони имаат можност значително да го намалат нивното влијание кога станува збор за емисиите на јаглерод, бидејќи ова гориво се добива од одржливи извори, за разлика од керозинот. САФ се произведува со користење на одржливи извори како што се растителни масла, употребено масло за јадење, комунален отпад и слично, така што нуди низа опции.
За Flight100 била користена двојна мешавина на САФ, 88% ХЕФА (хидрообработени естери и масни киселини) добиени од компанијата AirBP и 12% САК (синтетички ароматичен керозин). ХЕФА компонентата е изведена од отпадни масти и е комбинирана со САК направен од растителни шеќери со вишок растителни протеини, масла и влакна кои беспрекорно се интегрираат во синџирот на исхрана. Вклучувањето на САК е од клучно значење за 100% САФ мешавини бидејќи ја обезбедува потребната ароматика за оптимална функционалност на моторот.
Во 2008 година Virgin го изведе првиот комерцијален пробен лет користејќи САФ за Boeing 747, а сега Boeing 787 Dreamliner дополнително ги помести границите.