Проектот Apple Car дојде до крајот, бидејќи компанијата вчера го откажа развојот на своето електрично возило по десет години работа, потрошени десетина милијарди долари и неколку промени во раководството на компанијата
Голема вест е кога компанијата Apple ќе претстави нов производ, но уште поголема е кога по десет години напорна работа ќе се откаже од нешто ново. Познатиот новинар на Bloomberg, Марк Гурман објави дека компанијата од Купертино одлучила да го стопира својот десетгодишен проект за развој на автономно електрично возило, потег што ги шокираше не само приближно две илјади вработени кои работеа на проектот, туку и јавноста која со години шпекулираше за автомобилот.
Веста на вчерашниот интерен состанок на компанијата ја објави Џеф Вилијамс, главен оперативен директор и Кевин Линч, потпретседател задолжен за надзор на проектот. Значителен број членови на групата за специјални проекти, или SPG, ќе се приклучат на одделот за вештачка интелигенција, под водство на извршниот директор Џон Џанандреа. Повеќето ќе работат на проекти за генеративна вештачка интелигенција, што се чини дека е најновиот фокус на Apple. Бидејќи автомобилскиот тим вклучува голем број хардверски инженери и дизајнери, останува неизвесно колку од нив ќе треба да најдат нова работа.
Се чини дека се потрошени десетина милијарди долари на проектот, па дури ни самиот Apple не ја знае точната сума. Се зборуваше дека тајниот проект наречен „Projekt“ е жив и полн погон и здрав, кога во 2019 година беше купена компанијата за авто-технологија, Drive.AI. Се шпекулираше дека всушност се работи за таен проект помеѓу Apple и Hyundai, кој ќе го подели софтверското и хардверското производство. Беа преземани многу талентирани инженери од Tesla, Mercedes-Benz, Ford i Samsung, а списанието Motor Trend на насловната страница објави како ќе изгледа возилото на Apple. Se предвидуваше дека цената ќе iznesuva околу сто илјади долари, но сега се изгледа како да надуван и само издупчен балон.
Многумина беа скептични од самиот почеток бидејќи очигледно Тим Кук не беше заинтересиран, но го уверуваа дека жешкиот пазар на електрични возила е нешто што компанијата не може да го игнорира и пропушти.
Тимот очигледно повеќе веруваше дека сето тоа е хајп, бидејќи уделот на електричните возила на пазарот на автомобили е мал, односно само 18% од сите продадени автомобили во САД во 2023 година биле електрични возила. Apple обично се вклучува дури кога некој сегмент од пазарот е во подем, а потоа се појавува и со супериорен производ го собира целиот профит