Во 2022 година повеќе од половина од жртвите во сообраќајот во Амстердам биле велосипедисти, а секој десетти возел електричен велосипед.
Амстердам е еден од шесте европски градови што наскоро ќе го тестираат системот за далечинско ограничување на брзината за електрични велосипеди, кој што Мелани ван дер Хорст, советник за сообраќај во градската администрација, самата го тестирала минатата недела, пишува NL Times.
Системот за помош на педалите на е-велосипедот на Мелани Ван дер Хорст се исклучил веднаш штом влегла во чувствителна област – во близина на училишта, паркови, прометни раскрсници, работи на патишта или сцени од несреќи.
„На мојот екран видов дете кое си игра со топка. Не долго после тоа, мојата брзина на возење беше намалена на 15 километри на час“, рече таа.
Системот е развиен од Townmaking Institute, непрофитна организација која создава програми во областа на мобилноста и безбедноста. Сè уште е во експериментална фаза, но Ван дер Хорст смета дека тоа е многу ветувачко.
Таа рече дека верува дека новиот систем може да придонесе Амстердам повторно да биде побезбеден. Во 2022 година, во Амстердам, повеќе од половина од жртвите во сообраќајот биле велосипедисти, а секој десетти возел електричен велосипед.
„Бројот на несреќи во кои учествуваат велосипедисти е алармантно голем. Децата повеќе не се осмелуваат да возат велосипед, а постарите се симнуваат од обичните велосипеди штом ќе дојде „забрзан“ возач на електричен велосипед. Повеќе од половина од сите електрични велосипедисти возат побрзо од дозволените 25 километри на час. Тие се многу поопасни од оние кои возат обични велосипеди и често предизвикуваат сериозни повреди во случај на несреќа“, рече Ван дер Хорст.
Амстердам ќе започне со експериментален систем следната година. Жителите на Амстердам можат доброволно да учествуваат во проектот со преземање на апликацијата за ограничување на брзината и инсталирање на уредот на Институтот за градење на градот на нивниот е-велосипед.
Во проектот ќе учествуваат уште пет европски градови, меѓу кои Милано, Атина и Минхен, а во наредните месеци градските власти на Амстердам ќе се консултираат со другите европски градови и производители на електрични велосипеди за ефикасноста на уредот.