Кинески воен претставник потврди дека е во тек изградбата на четвртиот носач на авиони, кој воедно е и првиот носач на авиони на нуклеарен погон во земјата.
Ако тврдењето на кинескиот адмирал е точно, Кина ќе ја има втората по големина флота од овие бродови во светот со четири носачи на авиони. Сепак, тоа сепак ќе биде помалку од половина од флотата на носачи на авиони што веќе е во сопственост на американската морнарица.
Кинеската морнарица, односно Морнарицата на Народноослободителната армија, го стави својот прв носач во употреба во 2012 година. Тоа е носачот на авиони Liaoning, кој го започна животот како недовршен руски носач од советската ера. Овој, како и другиот наречен Shandong, имаат конвенционално возење и се опремени со скијачки рампи.
Третиот и далеку понапреден носач Fujian сè уште не е целосно оперативен. Се вели дека е комплетен и има електромагнетен систем за лансирање авиони сличен на американскиот систем EMALS на носачите од класата Ford. Секој од овие носачи означи значителен технолошки скок за кинеските производители на чипови.
Вториот носач всушност беше првиот домашно произведен, додека Fujian сè уште е најнапредниот. Доколку информацијата е точна, четвртиот носач на авиони ќе стане првиот кинески носач на нуклеарен погон и ќе претставува многу значајна пресвртница за морнарицата.
Кинеските државни медиуми јавуваат дека нуклеарниот носач ќе биде претставен наскоро со објавување на технички детали. Се верува дека овој носач на авиони би можел да стане првиот кинески површински брод на нуклеарен погон, што би претставувало значајно достигнување во развојот на бродот, што ќе ѝ овозможи на земјата да ја проектира својата воена моќ во странство.
Репортерот на Hong Kong Commercial Daily неодамна разговараше со вицеадмиралот и политички комесар на кинеската морнарица Јуан Хуажи, прашувајќи го дали следниот кинески носач на авиони ќе користи нуклеарна енергија и како ќе се вика. Хуажи се насмеа и рече дека се ќе биде објавено наскоро. Тој додаде дека нема технички пречки за изградба на нови носачи на авиони, ниту пак доцнења.
Голем број кинески медиуми, вклучително и South China Morning Post и Global Times, објавија дека изјавата значи официјална потврда за постоењето на бродот.
Експертите истакнаа дека според вообичаената шема на распоредување, носачите на авиони трошат една третина од своето време на одржување, една третина на обука и една третина на вистинско распоредување. Ова значи дека ако кинеската морнарица има три носачи, само еден од нив може да биде достапен во секое време.