Компанијата Radia развива наменски авион WindRunner, кој ќе ја преземе титулата најголем во светот.
Идејата за „поголемо е подобро“ денес навистина се однесува на ветротурбините, но нивните огромни сечила, особено оние што се користат за морски ветротурбини, не можат лесно да се транспортираат преку копно, ограничувајќи ја нивната употреба. Како и да е, компанијата од Колорадо верува дека има решение, а тоа е колосално наменски направен авион дизајниран да ги транспортира најголемите турбински лопатки.
Во ера каде обновливите извори на енергија не се само избор, туку потреба, расте потрагата по поефикасни и поголеми турбини на ветер. Со нивните колосални турбини чии сечила се долги колку фудбалско игралиште, морските ветерни електрани се вистински пример. Сепак, овие гиганти од обновлива енергија се врзани за морето, поради што нивниот огромен потенцијал е неискористен на копно, а причината е непрактичноста да се транспортираат толку големи објекти со конвенционални превозни средства.
Тука на сцена стапува компанијата Radia, која ги претстави плановите за производство на најголемиот авион во светот наречен WindRunner. Овој огромен авион ветува дека ќе го револуционизира секторот за обновливи извори на енергија со поедноставување на транспортот на колосалните сечила на ветротурбините.
Огромните димензии на WindRunner ги надминуваат дури и најпознатите комерцијални авиони. Со должина од 108,5 метри, висина од 24 и распон на крилата од 79,5 метри, овој огромен авион го надминува дури и Boeing 747-8. Тој е 32,3 метри подолг од моделот на компанијата Boeing. Носивоста на авионот ќе биде до 80 тони, односно 12 пати повеќе од носивоста на Boeing 747.
„Денешните најголеми ветротурбини и уште поголемите што доаѓаат во иднина не можат да се транспортираат до главните копнени ветерни електрани преку копнената инфраструктура“, објави Radia на својата веб-страница. Токму оваа логистичка пречка послужи како примарна инспирација за проектот WindRunner.
Покрај решавањето на постојните транспортни ограничувања, големиот капацитет на WindRunner го отвора патот за развој на уште поголеми копнени турбини. Тие би можеле да бидат дизајнирани да го максимизираат потенцијалот на ветерната енергија.
Експертите проценуваат дека овие големи турбини би можеле да ја зголемат конзистентноста на производството на електрична енергија за 20% и да ги намалат трошоците за енергија до 35%, што е благодет за растечката индустрија. Во 2022 година, ветерната енергија сочинуваше 10% од производството на електрична енергија во САД.
Radia тврди дека WindRunner би можел да полета во рок од четири години, а неговата примарна цел е да го забрза растот на ветерната енергија. Сепак, огромниот капацитет на авионот може да се искористи и во други сектори, вклучувајќи го и транспортот на тешка воена опрема.
Проектот WindRunner се развива во време на финансиски проблеми за морската ветерна индустрија. Копнените инсталации опремени со масивни лопатки на турбините би можеле да претрпат масовна трансформација.
Технологијата на WindRunner би можела да им овозможи да достигнат повеќе од 90 метри во споредба со сегашниот просек, а резултатот би бил да генерира двојно повеќе енергија со сегашните инсталации, што ќе ја направи ветерната енергија конкурентна во области кои моментално не се одржливи.