Конечно е направен револуционерен пробив на полето на користење на батериите, овозможувајќи да се реши проблемот со чекањето додека се полнат батериите, бидејќи тоа го прават за само неколку секунди.
Долго време се зборува дека натриумските батерии имаат огромни предности во однос на моментно најчесто користените литиум-јонски батерии. Не само што се сметаат за значително поисплатливи, туку се и поодржливи бидејќи може да се произведуваат речиси целосно без ретки метали.
Покрај тоа, тие се помалку склони кон термичка нестабилност и би можеле да имаат подолг животен век, подобрувајќи ги перформансите и доверливоста на електричните возила.
Батеријата развиена од научниците од Корејскиот напреден институт за наука и технологија (KAIST) повторно би можела да ја забрза транзицијата кон електрична мобилност.
Како што опишуваат во трговското списание Energy Storage Materials, тие можат целосно да се наполнат и испразнат од складираната енергија за само неколку секунди – многу побрзо од вообичаениот процес на полнење на автомобил со фосилни горива.
Developers at the Korea Advanced Institute of Science and Technology (#KAIST) have unveiled a promising new type of sodium-ion battery that charges in just a few seconds – and could be used in electric vehicles in the future. #EVbattery #BEVhttps://t.co/JPnFQf2z4Y pic.twitter.com/JuvnDdcI6R
— electrive global (@ElectriveGlobal) April 23, 2024
Ова е овозможено од материјалите што вообичаено се користат за таканаречените суперкондензатори. Станува збор за уреди за складирање енергија со екстремно висока густина на енергија – тие се исто така познати по нивните огромни брзини на полнење, но можат да складираат само многу мала количина на енергија.
Хибрид од батерија и суперкондензатор
Истражувачите сега развија еден вид хибрид на батерии-суперкондензатор за да можат да ги искористат предностите на двете технологии: да постигнат рекордни вредности за енергија и густина на моќност. Покрај огромната брзина на полнење, батеријата развиена во лабораторија имаше и подолг домет од претходните уреди за складирање. Високата густина на моќност значи дека со него можат да работат уште помоќни електрични мотори.
Сега големото прашање е колку брзо батеријата ќе може да се користи во пракса. Првите натриумови батерии веќе се вградуваат во електричните возила во Кина, но засега треба да се задоволат со низок домет од околу 250 километри.
Во секој случај, новоразвиената батерија би требало значително да го надмине ова, бидејќи има значително поголем капацитет за складирање од 247 ват часови од моделот подготвен за пазарот (150 ват часови).