Авион на Virgin Atlantic го изведе својот прв трансатлантски лет користејќи 100 отсто одржливо гориво, а во тој процес „заштеди“ 95 тони јаглерод диоксид, покажаа резултатите.
Virgin Atlantic тврди дека одржливото воздухопловно гориво (SAF) е безбедно за користење со постоечката инфраструктура и може да доведе до значително намалување на емисиите на CO2.
Не беа направени никакви модификации на моторите на авионот, ниту на системот за гориво, а летот беше спроведен според безбедносните стандарди вообичаени за комерцијалните летови.
Авионот Boeing 787 на Virgin со мотори Rolls-Royce Trent 1000 полета од аеродромот Хитроу во Лондон и го заврши својот лет на аеродромот ЏФК во Њујорк на 28 ноември 2023 година. Тоа беше првиот комерцијален патнички авион што го премина Атлантикот користејќи 100 проценти SAF гориво.
Резултатите од летот, кои штотуку беа објавени, открија дека SAF ги намали емисиите на други честички кои не се CO2 за 40 проценти. Virgin тврди дека употребата на SAF би можела да има големо влијание врз подобрувањето на квалитетот на воздухот и намалувањето на формирањето на воздушни копчиња.
Летот покажа подобрена ефикасност на согорувањето на горивото при користење на SAF. Ова гориво произведува 1 процент повеќе енергија во споредба со истата маса на фосилно гориво.
Во моментов, SAF- претставува помалку од 0,1 отсто од глобалното авионско гориво што се користи за летови. Сегашните стандарди за гориво дозволуваат само 50 проценти SAF спој во комерцијални млазни мотори. Flight100 се покажа како предизвик за политика и инвестиции, така што индустријата и владата мора брзо да реагираат и да создадат SAF индустрија.
Горивото што го користи авионите на Virgin е уникатна двојна мешавина од 88 проценти HEFA (хидропроцесирани естри и масни киселини) обезбедени од AirBP и 12 проценти SAK (синтетички ароматичен керозин) обезбедени од Virent, подружница на Marathon Petroleum Corporation. HEFA се прави од отпадни масти, а SAK од отпадни растителни шеќери. SAK е потребен во смесата SAF за да се добие ароматиката на горивото за работните мотори.
„Покажавме дека SAF е безбедна замена за фосилното гориво и дека може да се користи со денешната инфраструктура. Заклучоците од проектот се движат од постигнати заштеди на јаглеродни емисии, преку перформансите на горивото во споредба со горивото на Jet A-1 од фосилни извори и до еколошки придобивки што усвојувањето SAF може да ги донесе во иднина“, рече Шаи Вајс, извршен директор на Virgin Atlantic.
Вајс нагласи дека компанијата е подготвена за летови со 100 отсто SAF гориво, но потребно е производството да се зголеми за 100 пати во однос на денешните количини за да заземе удел од 10 отсто до 2030 година.