Xpeng моментно соработува со Кинеската регулаторна управа за воздухопловство и работи на сертификација на Land Aircraft Carrier.
Се чини дека не сме премногу далеку од моментот кога автомобилите ќе можат да летаат. Технолошките компании веќе претставија бројни концепти и модели за тестирање со кои докажаа дека таква технологија веќе постои, но таа треба дополнително да се рафинира и тестира и јасно е дека треба да се решат бројни регулаторни предизвици. Пристапот кон ваквите летечки автомобили е сосема поинаков, а всушност некои возила, или авиони тешко се класифицираат во категоријата класични автомобили, туку дронови кои можат да се користат како летечки такси.
Ваков необичен концепт презентираше и кинеската компанија Xpeng, поточно нивниот оддел Xpeng AeroHT. Копнениот носач на авиони се состои од два дела. Едниот е некој вид голем пикап или камион, а другиот е електричен дрон за две лица. Овој дрон се наоѓа во големиот багажник на пикапот, од кој излегува на посебна рампа, по што се одвојува од возилото. Патниците седат во дронот, кој потоа можат да го симнат, а кога ќе завршат со летањето, дронот се враќа во камионот. Интересно е што барем на почетокот на патниците нема да им треба посебна дозвола за управување со дронот. Причината за тоа е што авионот треба да се користи за спорт и забава, додека со текот на времето, кога дронот ќе лета поблиску до урбаните центри, на пилотите сепак ќе им требаат документи кои потврдуваат дека можат да летаат со такви авиони.
Како изгледаат возилото и дронот можете да видите на приложеното видео, а иако овој систем изгледа комплициран, XPeng вели дека почетокот на продажбата и испораките на копнениот носач на авиони ќе започне за – две години. Ова го потврди Брајан Гу, потпретседател на кинеската компанија, во интервју за CNBC. „Причината поради која сме уверени е дека не го дизајнираме ова за употреба во урбани центри, туку за периферии во живописни пејзажи каде што ќе работиме со општините за да создадеме паркови за летање и зони за летови кои ќе им овозможат на луѓето да летаат без потреба од сите комплицирани дозволи“, објасни Гу.
Треба да се нагласи дека кинеската компанија и претходно имаше најави за почеток на продажбата на оваа комбинација на возила и авиони, а тогаш рекоа дека првите модели ќе пристигнат на крајот на 2025 година, но не треба да бидеме изненадени ако го поместат датумот на почетокот на продажбата со текот на времето.
Xpeng моментно соработува со Кинеската регулаторна управа за воздухопловство и работи на сертификација на Land Aircraft Carrier.
Zimo.hr