Новиот дизајн на кабините и технологиите за намалување на бучавата објавени на Crystal Cabin Awards 2024 ветуваат зголемување на удобноста на патниците и потивки авиони.
Иако разговорите за вселенски „мегаавиони“ и суперсонични млазници на водород се интересни, просечниот патник повеќе се занимава со секојдневниот комфор. Тука несомнено спаѓа огромната врева од млазните мотори. Ако сте меѓу оние што не можат да ја поднесат таа врева, можеби ќе имате среќа – технологија со вештачка интелигенција ќе помогне да се направат авионите потивки и поудобни.
Авиоиндустријата е на работ на голема трансформација поттикната од револуционерниот напредок во дизајнот и технологијата на кабината. Наградите „Кристал кабин 2024“ ги истакнаа некои од најиновативните концепти што ќе го подобрат искуството на патниците, од подобрени социјални простори во економската класа до револуционерна технологија за намалување на бучавата.
Подобрени кабини за поголема удобност
На овогодишните награди беа претставени различни концепти насочени кон подобрување на удобноста и практичноста на патниците во сите класи на кабината. Меѓу главните моменти бил „Флај-Бади хаб“ на „Амеко“, повеќенаменски социјален простор што овозможува два реда седишта од економската класа да се преуредат така што шест патници можат да седат еден спроти друг. Овој простор, дизајниран за семејства и деловни групи, може дури и да се претвори во кревет, нудејќи невидено ниво на флексибилност и удобност во економска класа.
Друг интересен дизајн е „Зоната за благосостојбта“ на „Диел авиејшн“, развиена во соработка со „Кантас“ за амбициозните летови „Проџект санрајс“. Овие ултрадолги патувања, кои го поврзуваат Сиднеј со Лондон и Њујорк, ќе имаат посебен простор помеѓу премиум економичните и економичните кабини. Овој простор е дизајниран да им помогне на патниците да се истегнуваат, да се движат и да се освежуваат за време на 25-часовните летови, справувајќи се со зголемените физички предизвици на толку долго патување.
Намалување на бучавата во авијацијата
Сепак, можеби најреволуционерниот напредок истакнат на наградите беше уредот за намалување на бучавата на ниво на авион, развиен во соработка со „Ембраер“ од Универзитетот во Сао Пауло. Оваа технологија претставува потенцијално огромен напредок во удобноста при летот, ветувајќи дека ќе го елиминира постојаниот шум на авионските мотори, без потреба од слушалки или приклучоци за уши.
Користејќи вештачка интелигенција и систем за камера во внатрешноста на авионот, овој уред ги насочува звучните бранови директно до главите на патниците, неутрализирајќи ја бучавата од моторот. Способноста на системот да се приспособува на различни распореди на седишта и движење на патниците обезбедува доследна и тивка средина во текот на летот… барем така тврдат дизајнерите.
Ова не само што ја зголемува удобноста, туку отвора и нови можности за забава и комуникација во текот на летот, бидејќи патниците можат да уживаат во потивко искуство во кабината без бучава од моторот. Покрај намалувањето на заморот и стресот на патниците, елиминирањето на поединечните слушалки за поништување на бучавата може да ги насочи кабинските операции и значително да го намали отпадот од авиокомпаниите.
Генерално, иновациите прикажани на наградите го истакнуваат растечкиот тренд кон поудобно, социјално и одржливо воздушно патување. Бидејќи овие концепти се трансформираат од дизајн во реалност, патниците можат да очекуваат иднина каде што патувањето ќе биде пријатно како и дестинацијата.