Дознајте како високите температури влијаат на опсегот на електричните возила (ЕВ), влијанието на термичкото управување, употребата на климатизација и совети за оптимално користење на ЕВ во летни услови
Додека жителите на северната хемисфера се подготвуваат за брутална топлина, дознаваме како високите температури влијаат врз дометот на електричните возила (ЕВ), од експертите за батерии во компанијата „Рекурент“.
Нивната нова студија, која обезбедува извештаи за здравјето на батериите на електричните возила, ја истражува реалната ситуација врз основа на податоците од над 7.500 електрични автомобили во САД. Студијата ги дала следните резултати.
Влијанието на топлината врз дометот на ЕВ
ЕВ најчесто добро функционираат кога температурата се зголемува. Електричните автомобили губат само 2-5% од дометот на температури под 32 Целзиусови степени. Електричните автомобили имаат робустен систем за управување со топлинска енергија, за да ги одржуваат батериите ладни и безбедни.
Сепак, според отчитувањата на батериите на „Рекурент“, ЕВ може да изгубат 20-30% од нивниот вкупен домет при екстремно топло време, односно над 35 Целзиусови степени.
Кога топлината станува проблем за ЕВ
Топлината негативно влијае врз ЕВ во две ситуации:
1. Ниско ниво на наполнетост на батеријата: Термичкото управување на автомобилот бара енергија, па затоа е важно да ја одржувате батеријата наполнета, за да може автомобилот да ја одржува батеријата ладна.
2. Долготрајно паркирање на сонце: Оставањето автомобил на жешкото сонце со недели е потешко за ЕВ отколку паркирањето под сенка. Ако треба да го оставите вашиот автомобил на аеродром една недела, идеално е да го паркирате на заштитено место, особено ако се предвидуваат екстремни горештини.
Како клима-уредот влијае врз дометот на ЕВ
Користењето на клима-уредот во нормални летни услови нема значително да го намали дометот. Меѓутоа, внатрешното ладење бара енергија, па екстремната топлина може да предизвика губење на дометот.
Клима-уредот има многу помало негативно влијание врз дометот на ЕВ отколку грејачот со отпорник, така што дометот не почнува значително да опаѓа додека термометарот не достигне 30 Целзиусови степени.
Најдобар начин за ладење на вашето ЕВ
Ако го оладите вашето ЕВ додека е поврзано со полначот, климатизацијата нема да влијае на опсегот. Почетното ладење бара најмногу енергија. Можеби ќе бидат потребни 3-5 киловати енергија за да се излади автомобилот од 35 до 20 Целзиусови степени, но потребен е само околу 1 киловат за да се одржи таа температура. Електричните климатизери се поедноставни од механичките, но сепак е важно редовно да ги проверувате филтрите и цревата.