Apple би можел да им наплаќа на своите корисници до 20 долари за напредните функции за вештачка интелигенција, бидејќи компанијата се обидува да поттикне раст во својот профитабилен бизнис со услуги.
Гигантот од Купертино планира да го лансира Apple Intelligence, својот претстоен систем за вештачка интелигенција, на некои од своите уреди подоцна во оваа година.
Кога Apple го објави својот систем за вештачка интелигенција во јуни, компанијата вети подобрен гласовен асистент Siri, како и функции кои вклучуваат автоматско генерирање на е-пошта и слики. Иако овие функции ќе се воведуваат постепено (региони како Кина и Европа првично нема да имаат пристап), Apple би можел да наплати претплата за понапредни апликации, велат аналитичарите.
Нил Шах, партнер во Counterpoint Research рече дека инвестирањето во вештачка интелигенција е скапо и Apple ќе сака да ги пренесе тие трошоци на своите корисници.
„Софтверот и услугите го прават моделот на претплата Apple One попрофитабилен“, изјави Шах во интервју за CNBC.
Дали користењето на функциите на Apple Intelligence значи месечна претплата?
Apple One чини 19,95 долари месечно и им овозможува на корисниците пристап до различни услуги на Apple, вклучително и Apple Music.
Шах рече дека Apple може да наплаќа помеѓу 10 и 20 долари за Apple Intelligence, потенцијално како дел од Apple One, за понапредни функции за вештачка интелигенција.
Одделот за услуги на Apple донесе 24,2 милијарди долари во вториот квартал, што го прави единствен по тоа што многу други хардверски компании не успеаја да монетизираат софтвер.
„Apple е една од ретките компании за поврзани уреди што успешно ги монетизираше услугите со додадена вредност што ги нуди“, изјави Бен Вуд, шеф на истражување во CCS Insight.
„Како резултат на тоа, тие направија преседан со своите корисници дека треба да платат за понапредни услуги. Врз основа на ова, не може да се исклучи дека Apple ќе одлучи да наплаќа за напредни функции во рамките на својот пакет Apple Intelligence“, додава Вуд.
Вуд истакна дека Apple Intelligence може да му дозволи на американскиот гигант да лансира пакет на претплатни услуги со различни услуги по единствена цена.
„Но, исто така, Apple нема да биде подготвен да ги намали приходите од индивидуалните производи со претплата“, рече Вуд.
Не е невообичаено технолошките компании да наплаќаат за нивните услуги за вештачка интелигенција. OpenAI, на пример, има претплата за понапредни функции ChatGPT, а Microsoft наплаќа за својата алатка AI Copilot.
За Apple, вештачката интелигенција дава можност дополнително да ја задржи својата веќе лојална корисничка база, според Шах, бидејќи Apple Intelligence ќе учи од однесувањето на корисниците и ќе станува сè поперсонализирана.
„Убавината на вештачката интелигенција е во тоа што додека ја користите повеќе, таа учи повеќе за вас, а вие станувате врзани за самиот модел бидејќи не можете да го префрлите вашиот модел од Apple на Android“, рече Шах.
„Тука почнувате да користите се повеќе и повеќе, се навикнувате на тоа и тука почнува да заработува Apple, додава тој.