Google неодамна направи потег што ќе остави повеќе од 30 милиони корисници на Google Chrome без нивната омилена алатка за блокирање реклами, uBlock Origin
Оваа промена е дел од кампањата на Google против екстензии за блокирање реклами на нивните услуги. Според извештајот од PC World, Google направи значајни промени во поддршката за екстензии на Chrome, преминувајќи од рамката Manifest V2 на новата Manifest V3.
.Оваа транзиција кон рамката Manifest V3 значи дека екстензии како uBlock Origin веќе нема да можат да користат надворешно хостиран код, што директно влијае на тоа како функционираат овие екстензии. Google ја оправда оваа одлука со потребата за поголема безбедност, тврдејќи дека надворешно хостираниот код претставува потенцијален безбедносен ризик бидејќи дозволува извршување на непроверен код во екстензии. Новата политика дозволува JavaScript да се извршува само како дел од пакетот за проширување.
Ова директно ќе влијае на корисниците на uBlock Origin, кои се над 30 милиони. Оваа екстензија наскоро автоматски ќе биде оневозможена преку ажурирање на Chrome, а Google ќе им дозволи на корисниците привремено повторно да ја овозможат преку поставките, но само за ограничен период. После тоа, корисниците ќе бидат принудени да се префрлат на друг прелистувач или да бараат алтернативен блокатор на реклами.
Удобноста за корисниците доаѓа во форма на нова верзија – uBlock Origin Lite. Иако новата верзија носи слични функционалности на оригиналот, таа не поддржува динамички филтри за блокирање на инјекции на скрипти, што ги ограничува неговите можности според барањата на рамката Manifest V3.
Развојниот тим на uBlock Origin, предводен од Рејмонд Хил, нагласи дека uBlock Origin Lite не е автоматска замена за оригиналната верзија. Корисниците ќе треба сами да одлучат дали новата верзија ги задоволува нивните потреби за блокирање содржина.