Доминацијата на Google Search во пребарувањето содржини на интернет поставува предизвици за креаторите и сопствениците на веб-страници, бидејќи се соочуваат со избор помеѓу губење на видливост и соработка со AI модели
Google Search пред извесно време почна да прикажува одговори засновани на вештачка интелигенција, ставајќи ги на самиот врв на страниците со резултати од пребарувањето, што може да доведе до тоа корисниците да не кликнат на оригиналните веб-локации чии податоци се користат за овие резултати.
Многу сопственици на веб-страници сметаат дека не можат да си дозволат да ја блокираат вештачката интелигенција на Google бидејќи тоа би ја попречило нивната онлајн видливост. Доминацијата на „Гугл“ во пребарувањето, која неодамна беше прогласена за нелегален монопол од страна на федералниот суд, му дава предност во војната со вештачката интелигенција, која многу мали бизниси и стартапи ја гледаат како неправедна.
Издавачите се соочуваат со дилема: или да дозволат нивната содржина да ја користат моделите со вештачка интелигенција, ризикувајќи нивните веб-страници да станат застарени – или да исчезнат од пребарувањето на Google, кое е главниот извор на интернет-сообраќај. Прегледите на вештачката интелигенција на Google, кои се појавуваат на врвот на страницата за пребарување, се дел од нивната стратегија да обезбедат поквалитетни информации и да ги зголемат шансите за откривање содржина.
Сепак, многу издавачи не се подготвени да го преземат ризикот да ја блокираат технологијата на Google AI бидејќи тоа би можело да го намали нивното присуство на интернет. Некои помали и релативно млади компании, како што се „Тако“ и „Каги“, се обидуваат да се натпреваруваат со Google со тоа што им плаќаат на издавачите да лиценцираат содржина, но тие се соочуваат со огромни финансиски предизвици.
Google има предност бидејќи не мора да плаќа за содржината на ист начин како што тоа го прават помалите конкуренти, а договорите како со Reddit му даваат дополнителна предност. Овој тип договор меѓу водечките компании и услуги предизвикува голема загриженост кај креаторите на содржини и сопствениците на веб-локации, кои се плашат од губење на сообраќајот и приходите.
Технолошките промени во пребарувањето, како што се моделите со вештачка интелигенција, дополнително го истакнуваат проблемот со монополот на Google. Министерството за правда во САД размислува за мерки кои би можеле да вклучуваат принудување на Google да споделува податоци со конкурентите, па дури и екстремни мерки како распаѓање на компанијата.
Веб-страниците што создаваат и објавуваат содржини на интернет се свесни за потребата да ја намалат зависноста од Google и да изградат подиректни врски со своите корисници за да преживеат во променливата средина на пребарувањето на интернет.