Тим научници од Кина развиле метод со кој можат да користат високоенергетски ласерски зраци за да ги задржат беспилотните летала во воздухот „засекогаш“.
Иако ласерските системи со голема моќност почесто се поврзуваат со технологии кои се користат против беспилотни летала, професорот Ли Ксуелонг и неговите колеги смислиле метод што ќе го направи спротивното од соборување на сите присутни мали беспилотни летала.
Научниците го опремиле дронот со фотоелектричен модул за конверзија кој ја претвора светлосната енергија во електрична енергија. Ова значи дека високоенергетскиот ласерски зрак може да се контролира и да се користи за далечинско полнење на дроновите. Тимот спроведе експеримент со „Оптички водени дронови (ODDs), при што беше тестиран автоматизиран процес на полнење, кој ги следи беспилотните летала во лет.
„Врв на истражувањето е 24-часовен паметен систем за следење и автономно полнење со енергија на долг дострел за ODD“, рече тимот на научници.
Првиот чекор за научниците беше да разберат како да ги следат беспилотните летала во лет. За да го направат ова, тие развија алгоритам за следење за кој тврдат дека е ефикасен во различни средини, услови на осветлување и временски услови. Тие исто така користеа технологија за адаптивно формирање на зрак што им овозможи на зраците автономно да го приспособат својот интензитет за да го зголемат растојанието на безжичниот пренос.
Во својот извештај, тимот го опиша и развојот на заштитниот алгоритам кој автоматски го прилагодува интензитетот на ласерскиот зрак доколку се откријат пречки на патеката на зракот. Успешно беа извршени три теренски тестови на оваа технологија, еден на затворено и два на отворено, во ноќни и дневни услови.
Научниците тврдат дека нивниот метод може да се користи за помош при катастрофи.
„Во некои долгорочни мисии како што е потрагата по луѓе заробени во поплави, континуираниот лет на беспилотни летала во голема мера би заштедил драгоцено време за спасување. Се очекува ODD значително да учествува во социјалното управување како што се контролата на сообраќајот, безбедносните патроли, спасувањето при катастрофи и бесконтактната логистика “, се наведува во извештајот.
Научниците не ги открија спецификациите на системот, тврдејќи дека нивното истражување може да се користи и за класифицирани воени цели.