Фондацијата H&M објавува значителен правец во својата севкупна стратешка насока, со нова мисија за промовирање праведни и фер климатски решенија за текстилната индустрија, при што иновацискиот предизвик „Награда за глобални промени“ (GCA) е првата иницијатива што ја одразува оваа промена.
Во иднина, Фондацијата H&M ќе се фокусира на поддршка на текстилната индустрија во преполовување на емисиите на стакленички гасови секоја деценија до 2050 година, истовремено промовирајќи праведна и правична транзиција и за луѓето и за планетата. Затоа, GCA сега бара иновативни идеи кои се однесуваат на различни области со високи емисии низ синџирот на вредност на текстилната индустрија, вклучувајќи одржливи материјали и процеси, одговорно производство, внимателна потрошувачка и „џокери“ што ја поддржуваат целта на GCA. Денес, само мал дел од филантропскиот капитал е насочен кон климата.
„На текстилната индустрија ѝ требаат сите практични работи ако сакаме да ги исполниме нашите климатски цели до 2050 година и мораме да се осигураме дека оваа транзиција ќе биде фер за сите. Навистина верувам дека иновацијата е клучна за декарбонизација на индустријата и дека Наградата за глобални промени може да игра улога во идентификувањето и развојот на идните креатори на промени, чии идеи можат да имаат трансформативно влијание ако им се даде вистинската поддршка.“, вели Карл-Јохан Персон, член на одборот на Фондацијата H&M.
Од почетокот на оваа иницијатива во 2015 година, 46 иновации добија поддршка и комбиниран грант од 8 милиони евра од GCA. И покрај тоа што продолжува да наградува 10 победници секоја година, при што секој добива по 200.000 евра, воведени се клучни новини за усогласување на Наградата и нејзината Програма за промени, со новиот стратешки фокус на Фондацијата H&M.
„Додека индустријата е гладна за иновации, гледаме дека често недостасува холистичка перспектива за декарбонизација, а критичните рани фази од патештествието на иноваторот се занемаруваат“, вели Ени Линдмарк, новоименуваниот Програмски директор за иновации во Фондацијата H&M. „Наградата за глобални промени сега има за цел да поддржи поширок опсег на креатори на промени со иновации во раните фази, кои можат да помогнат да се забрза патот на текстилната индустрија до нето-нула и да ги опреми да изградат решенија кои ќе имаат корист и за луѓето и за планетата – ова е местото каде што ние како филантропска организација можеме да направиме вистинска разлика“.
Текстилната индустрија има многу иновациски предизвици и иницијативи. Сепак, Фондацијата H&M идентификуваше празнина во поддршката за иновациите во фазата на идеја, кои често се сметаат за премногу ризични за традиционалните инвеститори и бизниси. Како филантропска организација, Фондацијата H&M е потолерантна на ризик и може да ги финансира и поддржи овие високо потенцијални креатори на промени, пред да бидат подготвени за комерцијална поддршка.
Отстапувајќи од системот за отворени апликации, GCA сега ќе работи со процес заснован на номинација, кој вклучува различни страни, како индустриски експерти, истражувачки институти, брендови, добавувачи на облека, иноватори и непрофитни организации. Оваа промена има за цел да ги открие креаторите на промени кои инаку би можеле да бидат занемарени и да го прошири влијанието на GCA.
Покрај финансиската поддршка, победниците ќе добијат пристап до моќна мрежа на ментори, соработници и лидери во индустријата, кои ќе им помогнат во оживување на нивните решенија. Заедно со долгорочните партнери Accenture и KTH Кралскиот институт за технологија, Фондацијата H&M ќе ги покани победниците да учествуваат во годишната Програма за промени. Оваа програма е дизајнирана да ги подигне нивните иновации, истовремено поттикнувајќи личен раст и промовирајќи сеопфатен начин на размислување кој ја избегнува „визијата на јаглеродниот тунел“ и поттикнува решенија кои имаат корист и за луѓето и за планетата.
Процесот на номинација за Наградата за глобални промени 2025 година започнува на 23 октомври 2024 година, а победниците ќе бидат објавени во април 2025 година.