Powerlink Австралија-Азија, најголемиот енергетски проект во историјата, ќе ги поврзе двата континента со помош на подморски кабел долг 5.000 км за пренос на сончева енергија од Австралија до Сингапур.
Замислете кабел поставен под океанот кој генерира електрична енергија и истовремено ги поврзува двата континента. Звучи како огромен проект, нели? Исто така, звучи како временски и финансиски сложен подвиг. Ова е најголемиот енергетски проект во историјата што го презела Австралија, познат како Powerlink Австралија-Азија. Кабелот подолг од 5000 километри ќе биде развиен за да ја пренесе сончевата енергија генерирана во Австралија до Сингапур и пошироко.
Проектот има за цел да обезбеди чиста, обновлива енергија за значителен дел од енергетските потреби на Југоисточна Азија, искористувајќи ги сончевите предели на северната територија на Австралија. Овој проект претставува голем чекор кон одржлива енергетска иднина, користејќи го најдолгиот подморски кабел во светот за поврзување на два континента.
Powerlink Австралија-Азија: Иновативна идеја за пренос на сончева енергија преку море
Оваа иновативна идеја има за цел да опфати повеќе од 5000 километри за да ја пренесе сончевата енергија од северниот дел на Австралија до Сингапур, поместувајќи ги границите на глобалните енергетски потреби. Целта е да се поврзат два континента, обезбедувајќи електрична енергија за милиони луѓе и да се создаде прототип за транспорт на обновлива енергија на големи растојанија.
Развојот или поставувањето на кабел под море или океан за производство и пренос на сончева енергија доаѓа со значителни инженерски предизвици. Кабелот мора да биде доволно долг, цврст и способен да издржи водни услови на долг временски период, а истовремено да функционира како енергетски ресурс. Мора да биде доволно флексибилен за да го зачува електричниот интегритет по целата негова должина.
Надминување на пречките за пренос на енергија под море: Извонредни инженерски решенија за кабел од 5000 километри
Со современата HVDC технологија (пренос на високонапонска еднонасочна струја), инженерите ги намалуваат енергетските загуби при преносот на големи растојанија. Оваа технологија е клучна за зачувување на ефикасноста и исплатливоста на Powerlink. Полагањето на кабелот на морското дно, преку ексклузивни економски зони на повеќе држави, ќе бара специјализирани бродови и опрема, како и логистичка соработка на меѓународно ниво.
Последиците се очигледни. Една од нив е промена на перспективата во однос на подобрувањето на производството на енергија. Поставувањето кабел во океан не е вообичаено. Овој проект од големи размери ги поместува границите на глобалната енергетска инфраструктура и укажува на изводливоста на транспортот на обновлива енергија на големи растојанија.
Според написот на WorldSteel, бакарните проводници што се користат во HVDC подводните кабли се обложени во неколку слоеви, вклучувајќи полиетиленски облоги и легури на олово. Каблите се обвиткани со галванизирана челична жица за заштита на внатрешните проводници. Ова овозможува долгиот кабел да ги издржи сложените услови за поставување и работа под море.
Дефинитивно најамбициозниот проект од ваков тип ќе донесе револуција во производството и дистрибуцијата на обновлива енергија. Поврзувањето на „појасот на сонцето“ со други региони на светот, користејќи ја вечната сила на челикот, може да биде клучно за премин кон поодржлива иднина. Кога AAPowerLink ќе биде завршен, се очекува да обезбеди околу 15% од електричната енергија што ја користи Сингапур и да ги намали емисиите на јаглерод диоксид за 8,6 милиони тони годишно.
Првите преноси на сончева енергија се очекуваат во Сингапур до 2027 година, со почеток на изградбата во 2023 година. Соларните панели, поставени на челични основи, ќе имаат максимален капацитет од 20 GW, додека системот за батерии ќе може да складира 36–42 GWh електрична енергија. Топлинските разменувачи, резервоари и пумпи исто така ќе бидат направени од челик и нерѓосувачки челик, пренесува ElDiario24.