Исчезнувањето на мејловите од Gmail во текот на последните неколку години може да биде проблем или благослов, во зависност од тоа дали испраќате или примате пораки.
Пред три години, една ИТ компанија се пожали на Gmail subreddit: „Во текот на последните месец-два, имавме три клиенти кои користат домен uk.com и на кои Google или ги блокира или ги означува сите пораки како спам.“ Набргу, во мај 2024 година, корисник на официјалниот Gmail форум пријави дека „испраќањето на е-пораки на Gmail, или на Google хостирани сметки, наидува на одбивање поради ниска репутација само за е-пораки од одредени домени, дури и од оние со висока репутација.“
Брзо пребарување на интернетот открива многу слични поплаки низ годините. По истражувањето, очигледно е дека ова е познат проблем и, и покрај обидите за контакт со Gmail, ништо не е направено.
Повеќето корисници на Gmail со задоволство ќе прифатат алгоритам што филтрира е-пораки за кои е најверојатно дека ќе се сметаат за спам. Тоа е едноставна вистина, и иако сите кои некогаш погледнале во својот фолдер за несакам спам знаат дека не постои совршен филтер за спам, заштитата на Gmail против спам секогаш балансира помеѓу спречување на доволна количина спам, главниот канал за малициозни актери, и преголемо строго спречување на легитимни е-пораки. Општо, Google работи одлична работа во однос на Gmail.
Блокирањето на спамот служи за заштита на корисниците на Gmail од зловреден софтвер и phishing напади
Google воведе нови стратегии за да го обузда проблемот со спамот за поголемиот дел од корисниците на Gmail. На чело на овие промени, кои стапија на сила во април 2024 година, беше нова обврска за сите корисници на Gmail кои испраќаат големи количини е-пораки да усвојат ригорозни методи на автентикација.
Овие промени влијаеа само на е-пораките испратени од лични Gmail сметки и оние кои испраќаат повеќе од 5.000 пораки дневно мораат да користат силна автентикација на доменот и да избегнуваат испраќање несакам пораки. Иако ова не е единствениот причинител на проблемот со блокирањето на спамот, со оглед на времето што помина, повторно привлече внимание на проблемот.
Исто така, Google користи вештачка интелигенција, посебно прилагодени големи јазични модели кои првпат беа имплементирани кон крајот на 2023 година и обучени на најновиот и најопасниот спам и phishing содржин, за да се бори против спамот и зловредниот софтвер на Gmail. Google изјави дека новите AI заштити резултирале со блокирање на 20% повеќе спам во Gmail и 90% побрз одговор на нови напади на спам и phishing.
Одговорот на Google на поплаките за блокирање спам на Gmail
Што не води до одговорот на Google на конкретните поплаки дека е-пораките исчезнуваат и се блокираат во Gmail инбокс пред воопшто да стигнат до примателите. Google потврди дека домените за кои станува збор не се однесуваат на топ-левел домени, туку на комерцијални ентитети кои се одвоени од топ-левел домените. Исто така, потврдено е дека просторот околу тоа што се смета за спам е сложен и далеку од јасен.
Google во тој контекст даде следна изјава за јавноста: „Имаме дополнителни заштитни фактори за да ги заштитиме нашите корисници од пораки што доаѓаат од домени за кои сме забележале високи нивоа на злоупотреба. Иако сите приватни топ-левел домени не се исти, многу од нив се популарни меѓу зловредните актери бидејќи не ја верификуваат својата база на корисници, отворајќи врати за спам и/или зловредни активности“, пренесува Forbes.