Американската вселенска агенција NASA за прв пат го вклучи моторот на новата генерација на суперсонични авиони со ознака X-59, кои се „релативно“ тивки.
Авионот X-59 Quiet Supersonic Technology (Quesst) е дизајниран да го создаде она што NASA го нарекува „тап удар“ наместо звучниот бум што резултираше со забрана за цивилен суперсоничен лет над САД и повеќето други земји. X-59 треба да произведе само краток излив на бучава од 75 перцепирани децибели на гласност (PLdB) во споредба со повеќе од 100 децибели произведени од воените авиони и поранешниот Concorde.
Нивото на бучава опишано за време на тестирањето на NASA може да се спореди со звукот на удирање на вратата од автомобилот од другата страна на улицата или звукот на далечните громови.
„Првата фаза од тестовите всушност беше загревање, за да се увериме дека сè изгледа добро пред да го запалиме моторот. Тоа беше првата проверка за да се види дека работи правилно и дека сите системи се функционални, вклучително и хидрауликата, електричниот систем, системите за контрола на животната средина“, рече Џеј Брендон, главниот инженер на X-59.
Авионот, првично претставен во јануари во Калифорнија, е дизајниран да патува со околу 1,4 мах (1.700 км/ч) на височина од 16,7 километри. Големата надморска височина дополнително ќе го намали звукот што произлегува од суперсоничната брзина.
За погон се користи модифициран мотор F414-GE-100, сличен на оној во F-18 Super Hornet. Поставен е на врвот на авионот за да се намали бучавата од земјата, додека опремата за слетување е земена од борбениот авион F-16. Остатокот од рамката има прилагоден дизајн, прилично чуден бидејќи пилотот нема шофершајбна свртена напред.
Со цел да се намали звукот создаден од суперсоничен лет, носот на авионот се протега речиси една третина од должината на авионот долг 30 метри. Тоа значи дека носот е предолг за пилотот да ја види земјата, а решението се надворешните камери кои NASA ги нарекува eXternal Vision System.
Сепак, дизајнот претставува значителни пречки за X-59 да достигне големина на патнички авион, но сепак може да послужи како идеи за стартапите да влезат во светот на суперсонични авиони. Има апликации и за воени авиони. Една од целите на NASA е X-59 да воспостави стандард за прифатливи нивоа на бучава на суперсоничен лет над копно, така што таквото патување еден ден може да биде остварливо.
Забраната за суперсоничен лет над населени области го ограничи Concorde на неколку интерконтинентални правци над вода, што имаше огромно негативно влијание врз неговиот комерцијален потенцијал.
Откако ќе се завршат тестовите на моторот, NASA ќе спроведе тест на писта, а потоа тест на летање пред да ја зголеми брзината на 1,4 маха. Потоа, авионот ќе прелета над 6 американски заедници за да ја утврди перцепцијата на звукот во различни географски услови. Ќе се испитува локалното население за нивото на бучава.