Шведската авијациска компанија планира следната година да го тестира најголемиот електричен авион во светот, што ќе биде значаен придонес за одржливи воздушни патувања.
Станува збор за компанијата Heart Aerospace, која се подготвува за тестирање на прототипот на електричниот авион на Меѓународниот аеродром во Питсбург. Пробниот лет на демонстрацискиот авион Heart Experimental 1, или Heart X1, ќе биде извршен следната година и ќе претставува клучен чекор во развојот на хибрид-електричен регионален патнички авион со 30 седишта, наречен ES-30.
Компанијата го развива авионот со фокус на намалување на емисијата на јаглерод, оперативните трошоци, како и создавање потивки и поодржливи летови.
ES-30: Хибрид-електричен авион за ефикасни и одржливи летови
ES-30 е хибрид-електричен авион дизајниран да биде ефикасен и еколошки. На кратки летови користи исклучиво електрична енергија, што значи дека нема емисии на штетни гасови. На подолги летови активира хибриден режим, кој вклучува употреба на турбогенератор за продолжување на дометот.
Авионот има четири електрични мотори со пропелери и ја црпи енергијата од батерии произведени од BAE Systems или од турбогенератор кој користи авионско гориво. Дизајниран е за превоз на до 30 патници и може да прелета 200 километри со само електрична енергија по полнење од 30 минути.
Кога ќе се активира турбогенераторот на крстаречка висина, дометот се зголемува на 400 километри, додека намалувањето на бројот на патници на 25 овозможува домет од 800 километри.
Електричниот авион е значително потивок од традиционалните авиони. Неговите електрични мотори веднаш ја испорачуваат потребната моќност, овозможувајќи полетување од писта долга само 1.100 метри. Ова му овозможува на авионот да оперира од помали аеродроми, што може да ја зголеми регионалната поврзаност.
ES-30 може да ги служи помалите заедници, да го унапреди локалниот економски развој и да го поттикне туризмот. Дополнително, авионот има удобна и пространа кабина, што ќе овозможи пријатно искуство за патниците. Секој патник ќе може да носи багаж до 25 килограми.
Флексибилен и иновативен систем
Флексибилниот и иновативен систем на авионот го прави погоден за различни рути, комбинирајќи ги еколошките предности со практични решенија за патувања.
Демонстрацискиот авион во полна големина има распон на крилјата од 32 метри. Пред првиот лет, авионот ќе помине детални тестирања на земја, вклучително полнење, движење по пистата и операции на асфалт, за да се проверат сите системи.
Целосно електричниот лет на Heart X1 се очекува во првиот квартал од 2025 година, што ќе биде клучна пресвртница за докажување на можностите на електричниот погон на ES-30 во реални услови.
По овој авион, Heart Aerospace ќе го развие Heart X2, пред-продукциски прототип со подобрувања што ќе произлезат од тестирањата на првиот авион. X2 ќе го изврши својот прв хибрид-електричен лет во 2026 година, комбинирајќи електрична и турбопропелерска моќ за поголем домет и оперативна флексибилност.
Heart Aerospace планира ES-30 да влезе во комерцијална употреба до 2028 година. До тогаш, авионот ќе помине низ ригорозни тестирања за да ги исполни највисоките стандарди за безбедност, перформанси и еколошка одржливост.