Предлогот на ЕУ за скенирање на приватните комуникации (CSAM) за да се спречи ширењето на материјали за сексуална злоупотреба на деца е повторно на агендата на регулаторот.
Наречен „Контрола на разговор“ од критичарите, овој контроверзен предлог претрпе многубројни промени откако Европската комисија првпат го претстави во мај 2022 година. Последниот значаен развој се случи во октомври 2024 година, кога Холандија ненадејно одлучи да се воздржи од гласање, што го поттикна унгарското претседателство на Советот на ЕУ да го отстрани предлогот од планираната дискусија.
Сега, два месеца подоцна, предлогот е повторно на дневен ред на Советот на ЕУ.
Што предлага законот за скенирање CSAM
Законот претрпе измени поради остри критики од експерти за приватност, технолошки компании и политички претставници.
Оригиналната верзија (2022) предложи да се обврзат давателите на услуги за пораки и е-пошта да ги скенираат сите кориснички пораки, дури и ако се шифрирани, како што се „Вацап“ или „Сигнал“. Методот што се разгледуваше беше скенирање од страна на клиентот, што би значело скенирање на содржината на уредот на корисникот, пред да се шифрира. Експертите предупредија дека ова ја уништува шифрираната заштита, што доведе дури и Велика Британија да паузира слична одредба во својот Закон за онлајн безбедност.
Ревидираната верзија (јуни 2024) предложи скенирање на фотографии, видеа и УРЛ-адреси, но само со согласност од корисникот пред шифрирање. Но, тоа го навлече гневот на експертите за приватност, како Мередит Витакер од фондацијата „Сигнал“, која оваа практика ја нарече „реторичка игра“.
Третата верзија (септември 2024 година), според шпекулациите, ќе им овозможи на давателите на комуникациски услуги слобода да одлучат дали да користат вештачка интелигенција за означување сомнителна содржина. Сепак, обврската за скенирање на сите кориснички пораки и пријавување нелегална содржина ќе остане во сила.
Поддршка за предлогот во ЕУ
Според последните податоци, мнозинството земји членки го поддржуваат новиот предлог. Меѓу нив е и Франција, која првично беше против.
Сепак, неколку земји се сè уште против (Австрија, Белгија, Чешка, Естонија, Германија, Луксембург, Холандија, Полска и Словенија) или неопределени (Италија, Португалија и Финска). Исходот од дебатата би можел значително да ја промени моменталната состојба
Предлогот останува еден од најконтроверзните во историјата на регулирањето на приватноста во ЕУ.