Дигиталните навики на американските тинејџери значително се променија во последната деценија, според најновото истражување на Pew Research Center спроведено кон крајот на оваа година. Доминира YouTube, а го напуштија Facebook.
Денешната генерација на млади, често наречена „дигитални домородци“, живее во постојан проток на информации, социјални интеракции и дигитална содржина, што темелно го менува нивниот начин на живот, учење и социјализација.
Во неодамнешна статија објавена во списанието „Journal of Youth Studies“, истражувачите истакнуваат дека просечен тинејџер поминува повеќе од седум часа дневно на различни дигитални платформи, што е значително повеќе отколку пред само пет години. Оваа интензивна дигитална поврзаност носи нови обрасци на однесување – младите сè почесто го градат својот идентитет преку призмата на социјалните мрежи, каде бројот на следбеници, „лајкови“ и коментари станува мерило на социјален статус.
„Површно учење“ и намалени способности за длабока концентрација
Особено е интересно како се менува начинот на примање на информации: според најновото истражување на Pew Research Center, дури 67% од младите преферираат видео формат за учење нови вештини и прибирање информации, што ја објаснува доминацијата на платформи како YouTube и TikTok. Истовремено, експерти од Универзитетот Стенфорд предупредуваат на феноменот „површно учење“ и намалената способност за длабока концентрација, што го припишуваат на навиката за брзо префрлање од една содржина на друга.
Сепак, не е сè така црно
Истражувачите од MIT истакнуваат дека младите покажуваат извонредни способности за мултитаскинг, брза адаптација на нови технологии и креативно изразување преку дигиталните медиуми. Особено интересен е трендот на „микроучење“ преку кратки видео формати, каде младите успеваат да усвојат сложени концепти преку серија пократки, фокусирани содржини.
Резултати од истражувањето на Pew Center
Резултатите од истражувањето на Pew Center не се изненадувачки, но покажуваат трендови. Платформите за споделување видео содржини доминираат во дигиталниот простор на младите. YouTube зазема водечка позиција со 90% корисници меѓу тинејџерите, иако ова претставува мал пад во однос на 95% во 2022 година. Секој четврти тинејџер поминува значителен дел од денот на оваа платформа, додека 15% од нив го опишуваат користењето како „речиси постојано“.
TikTok и Instagram покажуваат силно присуство меѓу младите, каде секоја од овие платформи ја користат околу 60% од тинејџерите. Посебно е интересен порастот на интензивните корисници на Instagram – учеството на оние кои го користат „речиси постојано“ се зголемило од 8% на 12% во изминатата година.
Ги напуштија Facebook и X
Традиционалните социјални мрежи губат на значење меѓу младите. Facebook, кој некогаш беше доминантна платформа со 71% корисници меѓу тинејџерите, денес го користат само 32% од младите. Слично, X бележи пад од 33% на денешни 17% корисници.
Пристапот до дигитални уреди стана речиси универзален меѓу американските тинејџери. Повеќето од нив (95%) имаат пристап до паметен телефон, додека 88% користат компјутер. Гејмерските конзоли се присутни во 83% од домаќинствата со тинејџери, а таблетите во 70%.
Девојките преферираат TikTok, момчињата YouTube
Демографските разлики играат важна улога во начинот на користење на социјалните мрежи. Девојките покажуваат поголема склоност кон TikTok, каде 19% од нив пријавуваат речиси постојано користење, во споредба со 13% од момчињата. Од друга страна, момчињата почесто интензивно користат YouTube (19% наспроти 11% кај девојките).
Вкупното време поминато на интернет значително порасна. Денес 47% од тинејџерите наведуваат дека се онлајн „речиси постојано“, што претставува двојно зголемување во однос на податоците од пред десет години.