Во време кога сè повеќе земји воведуваат ограничувања за употребата на паметни телефони во училиштата, од Франција, преку Холандија и Велика Британија, до бројни американски сојузни држави кои размислуваат за слични мерки, ново истражување од Универзитетот Јорк носи важни научни докази за придобивките од ваквите одлуки.
Студија спроведена во училиштето Стенвеј во Колчестер, Англија, која воедно послужи како основа за документарната серија на Channel 4 со наслов „Swiped: Училиштето кое ги забрани паметните телефони“, покажа значителни придобивки од забраната, особено во однос на подобрувањето на одморот, спиењето и расположението на учениците.
Истражувањето, водено од професорката Лиза Хендерсон и д-р Ема Саливан следеше група ученици од осмо одделение кои се согласија да не ги користат своите паметни телефони 21 ден. Научниците внимателно ги следеа промените во нивното однесување и спроведоа серија тестови за да го проценат влијанието врз спиењето, благосостојбата и когнитивните функции.
Клучни наоди:
- Подобрен квалитет на спиењето: Учениците кои не користеле телефони заспивале 20 минути побрзо и добивале дополнителен час сон секоја вечер. Исто така, оделе на спиење околу 50 минути порано во споредба со претходната недела. Овие промени биле потврдени преку податоци од уреди за следење на сонот.
- Подобро расположение: Учениците пријавиле намалување на симптомите на депресија за 17% и анксиозност за 18%. Генерално, се чувствувале помалку вознемирени и нервозни. Подобрувањето на сонот било поврзано со подобрено општо здравје, потврдено преку следење на отчукувањата на срцето.
Загрижувачки трендови:
- Зголемени стапки на депресија и проблеми во однесувањето: Ова истражување се совпаѓа со претходни студии кои укажуваат на потенцијално негативните ефекти од прекумерната употреба на паметни телефони врз менталното здравје и академскиот успех на децата. Според податоците на Организацијата за економска соработка и развој (ОЕЦД), времето поминато пред екран е негативно поврзано со академските резултати, а целосната забрана на мобилните телефони во училиштата покажува најдобри резултати во елиминирање на одвлекувањето на вниманието за време на наставата.
Когнитивни способности:
- Без значајни подобрувања: Студијата не покажала значајни подобрувања во когнитивните способности. Групата која била опфатена со забраната покажала скромно зголемување на работната меморија од 3%, без значајни промени во одржувањето на вниманието. Истражувачите претпоставуваат дека когнитивните промени можат да бараат подолго време за да станат видливи, надвор од периодот на истражувањето од 21 ден.