Интернет пребарувањето отсекогаш претставувало клучно бојно поле во дигиталниот свет. Во деведесеттите години од минатиот век, пионерите како Lycosa и Yahoo! ги поставија темелите за она што ќе стане една од најважните интернет-услуги. Денес, ChatGPT Search сака да ја преземе оваа улога.
Пребарувачите ја започнаа ерата на каталогизација и организација на растечкиот број на веб-страници, често користејќи човечки уредници за создавање на содржински директориуми. Со појавата на Google во доцните деведесетти, начинот на пребарување на интернетот доживеа значителна промена. Неговиот алгоритам PageRank ја револуционизираше методологијата за рангирање на веб-страниците, потпирајќи се на структурата на линковите наместо само на клучни зборови. Благодарение на неговата способност за обезбедување порелевантни резултати, Google постепено го презеде водството на пазарот, станувајќи синоним за интернет-пребарување и создавајќи милијарди долари профит. Очигледно, на ова профитабилно поле сега агресивно настапува OpenAI со ChatGPT Search.
Широко достапен ChatGPT Search
OpenAI неодамна најави значаен чекор во оваа област: ChatGPT Search е достапен за сите регистрирани корисници на нивните мобилни апликации и веб-страница. Оваа објава директно го предизвикува Google во борбата за доминација во пребарувањето.
ChatGPT Search ја интегрира функцијата на веб-пребарување директно во корисничкиот интерфејс на chatbot, овозможувајќи пристап до ажурирани информации без напуштање на платформата. Системот автоматски одлучува кога да го активира пребарувачот, особено за теми што бараат тековни информации, како вести, спортски резултати или цени на акции. Корисниците исто така можат рачно да го активираат пребарувањето преку специјална икона.
Користи верзија на моделот GPT-4
Новата функција користи напредна верзија на моделот GPT-4, дополнително подобрена преку нови техники за генерирање синтетички податоци. ChatGPT Search прикажува резултати со преглед на слики и линкови, слично на традиционалното искуство на пребарување, но со можност за преглед на вградени видеа директно во интерфејсот на ChatGPT.
Тие тврдат дека имаат легален пристап до многу издавачи: „Интензивно соработувавме со новинската индустрија и внимателно ги слушавме повратните информации од нашите глобални издавачки партнери. Меѓу нив се водечки медиумски куќи како Associated Press, Axel Springer, Condé Nast, Dotdash Meredith, Financial Times, GEDI, Hearst, Le Monde, News Corp, Prisa (El País), Reuters, The Atlantic, Time и Vox Media. Секоја веб-страница или издавач може да избере дали сака да се појавува во резултатите на ChatGPT Search.“
Како систем базиран на chatbot, пристапот до информации преку ChatGPT се разликува од традиционалните пребарувачи бидејќи овозможува поставување дополнителни прашања, при што ChatGPT го зема предвид целиот контекст на разговорот за попрецизни одговори. За да обезбеди веродостојност, ChatGPT Search вклучува референци во своите одговори, кои корисниците можат да ги прегледаат за да ги проверат оригиналните страници, ако се заинтересирани.
Апликацијата ChatGPT е достапна бесплатно на App Store и бара уред со iOS 16.4 или понова верзија. Проверете дали ја имате најновата верзија инсталирана за да можете да пристапите до новите функции. На веб, ChatGPT Search е достапен на chatgpt.com/search.