Батериите за електрични возила значително напредуваа, но истражувачите ширум светот продолжуваат да развиваат начини за нивно понатамошно подобрување.
Тим од Институтот за наука и технологија Даегу Гјеонгбук (DGIST) од Јужна Кореја разви иновативна литиум-метална батерија со „трослоен цврст полимерен електролит“. Оваа батерија може самата да го изгасне својот пожар и задржува одлични перформанси дури и по бројни циклуси на полнење.
Во традиционалните батерии со цврст полимерен електролит, литиумот може да формира мали структури налик на дрвја, наречени дендрити, за време на полнењето и празнењето. Иако тоа звучи безопасно, дендритите можат да ги оштетат внатрешните врски на батеријата и значително да го зголемат ризикот од пожар и експлозии. Овој долгогодишен предизвик досега го отежнуваше максимизирањето на потенцијалот на литиум-металните батерии, но сега конечно е решен.
Во неодамна објавена студија во списанието Small, тимот на DGIST објасни иновативна трослојна структура на електролитот дизајнирана да ја подобри безбедноста и перформансите на батеријата. Овој паметен дизајн вклучува меки надворешни слоеви, кои обезбедуваат добар контакт со електродите, додека силниот среден слој ја подобрува структурната интегритетност на батеријата.
Електролитот е дополнително подобрен со средство за спречување пожари (декарбромодифенил етан), висока концентрација на литиумова сол и цеолит, што ја зголемува неговата вкупна сила. Иако спецификациите звучат многу технички, резултатот е всушност побезбедна и посигурна батерија.
Иновациите тука не запираат. Истражувачот д-р Ким Џае-Хјун тврди дека дизајнот на батеријата обезбедува исклучителна долговечност, бидејќи таа задржува околу 87,9 проценти од своите перформанси и по илјада циклуси на полнење и празнење. Тоа е значително подобрување во споредба со повеќето актуелни батерии, кои обично губат од 20 до 30 проценти од капацитетот по ист број циклуси.
Теоретски, оваа батерија во електрично возило со домет од 483 километри ќе задржи 87,9 проценти од капацитетот дури и по 483.000 изминати километри, што значи дека ќе продолжи да обезбедува повеќе од 418 километри домет.
Батеријата може самата да се изгасне доколку дојде до пожар. Уникатната комбинација на издржливост и безбедност има потенцијал да направи значително влијание во индустријата за батерии.