И покрај загубите од 60 милијарди долари и забавениот пазар, Марк Цукерберг верува дека виртуелната реалност и метаверзумот имаат светла иднина.
И покрај повеќегодишните загуби и забавениот раст на пазарот, Марк Закерберг останува посветен на виртуелната реалност (VR). Компанијата Meta, некогаш позната како Facebook, забележала импресивни загуби од дури 60 милијарди долари во последните пет години, но Закерберг сè уште гледа голем потенцијал во оваа технологија.
Надежите во метаверзумот
Виртуелната реалност долго време беше еден од најинтересните сектори во технолошкиот свет, особено во гејминг индустријата. Сепак, во последните години се развиваат и други можности за примена на VR, па Закерберг и неговиот тим веруваат дека технологијата може да најде поширока употреба – од образование и купување, до деловни состаноци и далечинска комуникација.
Meta во 2014 година ја купи компанијата Oculus VR за две милијарди долари, што тогаш изгледаше како смел потег. Сепак, многу поголемите инвестиции на Meta во метаверзумот и поврзаната VR технологија станаа главна стратешка насока по пандемијата на ковид-19. И покрај тоа, ентузијазмот за создавање дигитален свет каде луѓето би „живееле и работеле“ преку аватари сè уште не ги оправда очекувањата – компанијата во последните неколку години забележала загуби од околу 49 милијарди долари, најмногу во развојот на метаверзумот.
Пазарот сè уште се загрева
Иако Meta не е единствената што сака да биде лидер во оваа област (Apple, Google и други големи ИТ-компании исто така развиваат свои VR и AR уреди), постојано се истакнува дека побарувачката на потрошувачите не го следи нивото на инвестициите. Пример за тоа е и Apple Vision Pro, чија цена изнесува 3.500 долари, но не предизвика очекувана револуција при неговото претставување.
И додека многумина сметаат дека VR-уредите не се доволно практични за користење со часови секој ден, Закерберг останува уверен дека ова е технологијата на иднината. Според него, VR може да стане новиот „паметен телефон“ и да заземе клучно место во секојдневниот живот на луѓето, дури и покрај уреди како iPhone, Google Pixel или Samsung Galaxy моделите.
Облог на иднината
Закерберг останува непоколеблив: иако очекува нови загуби во блиска иднина, подготвен е да продолжи со вложувањата со надеж дека пазарот конечно ќе почне брзо да расте. Освен метаверзумот, Meta развива и „паметни“ очила, како проектот Orion, кои користат и напредни AI технологии.
Сепак, критичарите се прашуваат дали светската јавност е подготвена за сè поинтензивно „потопување“ во дигиталните светови. Во моментов, изгледа дека широкото прифаќање на VR е сè уште далеку, но ако прогнозите на Закерберг се точни, лидерската позиција на пазарот може да помогне да се надоместат сите досегашни загуби. Засега, единствено сигурно е дека Meta ќе продолжи енергично да ги поместува границите на виртуелната реалност, без оглед на состојбата на пазарот, пишува UniladTech.