Toyota го одложува планот за производство на следната генерација EV батерии со досег од 1.000 км, наведувајќи ja слабата побарувачка и високите трошоци како причини, додека глобалните лидери како BYD продолжуваат брзо да напредуваат
Ако се надевавте дека Toyota наскоро ќе ја испорача својата следна генерација батерии за електрични возила со досег од над 1.000 километри, имаме лоши вести. Според извештајот на јапонскиот Asahi Shimbun, Toyota го одложила планот за изградба на фабрика за батерии во Фукуока, која требаше да почне со производство на овие напредни батерии до 2028 година.
Toyota пред две години најави серија револуционерни EV батерии кои требаше да овозможат подолг досег, побрзо полнење и поевтино производство.
Првата од серијата, наречена Performance батерија, требаше да биде достапна во 2026 година, со досег до 800 км и можност за полнење од 10% до 80% за 20 минути.
Потоа беа планирани LFP батерии за масовна употреба со досег од 600 км, а подоцна и “High Performance” литиум-јонски батерии со импресивен досег од над 1.000 км.
Но сега, според јапонските медиуми, изградбата на фабриката во Фукуока е одложена, а претседателот на компанијата, Коџи Сато, наводно ќе ги извести локалните власти за оваа одлука.
Зошто одложување?
Според извори блиски до компанијата, причините вклучуваат:
- Ниска побарувачка за електрични возила (помала од очекуваната).
- Растечки трошоци за изградба на фабриката.
Toyota исто така размислува да го одложи лансирањето на следната генерација електричен Lexus седан за да обезбеди дека технологијата и квалитетот ќе ги исполнат очекувањата на купувачите.
Оправдувањето за слабата побарувачка е во спротивност со глобалните трендови:
- Во 2024 година се продадени рекордни над 17 милиони електрични возила.
- Во првите два месеца од 2025 година, глобалната продажба на EV продолжи да расте со двoцифрени стапки.
- Toyota bZ4X во јануари беше најпродаваното EV во Норвешка.
Во меѓувреме, кинескиот гигант BYD не само што произведува достапни LFP батерии со голем досег, туку и остварува профит со продажба на евтини EV модели — користејќи сопствени батерии, мотори и чипови.
BYD во 2024 година ја надмина Tesla и за првпат оствари приход од над 100 милијарди долари, додека Toyota сè уште се обидува да го одржи чекорот.
Интересно е што Toyota продолжува со вложувањата во САД. Нивната фабрика за батерии во Северна Каролина, вредна 14 милијарди долари, наскоро ќе почне со испорака на батерии. Според информациите од Nikkei, овие батерии ќе можат да напојуваат до 400.000 хибриди на Honda на американскиот пазар.
Заклучок: Кочница токму кога требаше да се притисне на гасот?
По најавата за целосно нова линија на електрични SUV модели за Европа, вклучувајќи го и подобрениот bZ4X, многумина очекуваа дека Toyota конечно ќе го засили своето присуство на EV пазарот.
Сепак, најновите одложувања укажуваат на претпазлива или дури и несигурна стратегија — што би можело уште повеќе да го зголеми јазот меѓу Toyota и конкурентите како BYD и Tesla, кои агресивно иновираат и ја прошират понудата.
Ако Toyota не го забрза темпото, пазарот кој некогаш го предводеше со иновации би можела да го загуби засекогаш, пишува Electrek.