Napster e продаден за 207 милиони долари на компанијата Infinite Reality, која планира да го претвори во метаверзна музичка платформа со концерти, слушалници и виртуелни продавници за уметници
Кога беше објавено дека Napster, легендарната музичка платформа која кон крајот на деведесеттите ја револуционизираше (и хаотично ја потресе) индустријата, е продадена за 207 милиони долари, многумина се запрашаа — зошто токму сега и зошто по оваа цена? Одговорот лежи во светот на метаверзумот, поточно во визијата на компанијата Infinite Reality, која штотуку го купи Napster со план да го искористи како основа за новата генерација на виртуелно музичко искуство.
Според извршниот директор на Infinite Reality, Џон Акванто, Napster ќе биде трансформиран во интерактивен 3D простор за музички фанови, каде што тие ќе можат да присуствуваат на виртуелни концерти, слушалници и да купуваат меморабилии и производи директно од изведувачите и музичките издавачи. Иако метаверзумот повеќе не е најжешката тема како за време на пандемијата, идејата за дигитални собири на фанови сè уште има потенцијал, особено во комбинација со музиката.
Акванто верува дека стриминг индустријата не нуди доволно простор за заедничко музичко искуство и дека Napster може да стане централно место за поврзување на уметниците, инфлуенсерите и публиката во креативна дигитална средина. Според него, ова е „Clubhouse на стероида“ – референца на некогаш популарната апликација за аудио настани, која брзо падна во заборав.
Она што Napster сè уште го има е импресивна библиотека на лиценцирани песни, што, меѓу другото, го привлече и купувачот. Новата верзија на платформата ветува дека ќе ја „размрда индустријата – на легален начин“, како што истакнуваат од компанијата.
Џон Власопулос, актуелниот извршен директор на Napster, вели дека уметниците сега ќе можат да создаваат дигитални простори што одговараат на нивниот сензибилитет – на пример, виртуелен плажен амбиент за реге-изведувачи или футуристички сцени за електронска музика. Сè, како што вели, ќе биде ограничено само од имагинацијата на уметниците.
Napster, секако, има бурна историја. Лансиран во 1999 година како платформа за бесплатно споделување музика, тој многу брзо стана глобален феномен – и главоболка за музичката индустрија. По низа тужби, беше затворен во 2001 година. Следната година, компанијата Roxio го презеде и се обиде да го легализира како музички сервис. Во 2008 година, Best Buy го купи, но не го задржа долго и го продаде на Rhapsody во 2011 година, кога беше направен обид за повторно лансирање на брендот во Европа.
Во 2022 година, Napster заврши во рацете на блокчејн-ентузијасти – компаниите Hivemind и Algorand – кои се обидоа да го интегрираат со NFT концепти и web3 технологии. Тие напори не беа успешни, па платформата повторно смени сопственик.
Новата аквизиција од страна на Infinite Reality доаѓа во момент кога компанијата агресивно инвестира во метаверзумски содржини. Веќе ја купија Drone Racing League, Landvault (платформа за маркетинг во метаверзумот), како и Obsess, VR-платформа за виртуелно купување.
Останува да се види дали Napster, кој веќе неколкупати воскресна од дигиталната пепел, конечно ќе ја најде својата нова и одржлива улога во 21 век – или ќе остане вечен носталгичен симбол на една ера што премногу брзо помина. Во секој случај, за платформа што започна како алатка за дигитално пиратство, 207 милиони долари и ново поглавје во метаверзумот звучат како прилично неочекуван, но интересен развој на настаните, пренесува Engadget.