Француската управа за конкуренција го казни Apple со 150 милиони евра откако утврди дека нејзиниот систем App Tracking Transparency (ATT) дозволува злоупотреба на доминацијата на пазарот на мобилни апликации.
Apple ја претставува својата иницијатива како начин да им даде на корисниците поголема контрола врз нивната приватност, но француските власти тврдат дека тоа им штети на малите издавачи и дека „не е неопходно, ниту пропорционално“ со желбата на Apple да ги заштити личните податоци на своите корисници.
ATT се појави во 2021 година и ги принудува програмерите да прикажат два скокачки прозорци и да побараат дозвола за следење на корисничките податоци за други апликации и веб-локации. Од друга страна, одобрувањето на следење локација за локациите на Apple бара само еден допир, како и не дозволувањето на услугите за локација на апликациите од трети страни.
Француската агенција тврди дека овој систем го прави користењето на апликации од трети страни „премногу сложено“ во споредба со сопствените апликации на Apple. Многу компании го критикуваа ATT откако се појави, тврдејќи дека го отежнува следењето на корисниците за насочени реклами, што е еден од главните начини на кои апликациите заработуваат пари. Snapchat, Facebook и X можеби изгубиле околу 10 милијарди долари приходи од реклами поради ATT.
Агенцијата наведува дека воведувањето на АТТ ги погодило сите издавачи на апликации, но дека рамката била особено штетна за помалите, кои не уживаат алтернативни опции за таргетирање, особено во отсуство на доволно заштитени податоци.
„ATT им дава на корисниците поголема контрола врз нивната приватност преку неопходна, јасна и лесно разбирлива порака за една работа: следење. Ова известување е конзистентно кај сите програмери, вклучително и Apple, и добивме силна поддршка за оваа функција од потрошувачите, застапниците за приватност и властите за заштита на податоците ширум светот“, одговори Apple.
Интересно е тоа што казната не бара Apple на кој било начин да го промени ATT, меѓутоа, компанијата ќе мора да прикажува резиме на одлуката на агенцијата на својата веб-страница во период од седум дена.