Темата за безбедноста во сообраќајот, особено кога станува збор за возачите на електрични тротинети, во последно време е актуелна и кај нас. Во Хелсинки постои проект преку кој локалните власти сакаат да го намалат бројот на незгоди.
Овој месец во Хелсинки беше започнат пилот-проект кој користи вештачка интелигенција за да ја подобри безбедноста на возачите на електрични тротинети и да се обиде да предвиди кога може да дојде до незгода. Веста пристигнува токму во време кога на улиците има сè повеќе електрични тротинети, а прашањата за безбедност стануваат сè почести – и кај нас.
Проектот е дел од поширока европска иницијатива за безбедност на микромобилноста, а го спроведува градската иновациска агенција Forum Virium Helsinki преку проектот ELABORATOR, финансиран од ЕУ. Во пилот-програмата учествуваат уште три европски компании. Со новата технологија се опремени четириесет тротинети на германскиот оператор Tier-Dott, достапни за изнајмување во Хелсинки, додека напредните сензори на нив се производ на британската компанија See.Sense. Собраните податоци се интегрираат во платформа за мобилност на француската компанија Vianova.
Проактивно сигнализирање на опасности
Сензорите на тротинетите во реално време го следат однесувањето на возачот и условите на патот – вклучувајќи нагли сопирања, свртувања и вибрации кои може да сигнализираат опасност. Сензорите собираат податоци за секое возење, а вештачката интелигенција потоа ги анализира за да идентификува ризично однесување и локации каде што најчесто се случуваат незгоди или опасни сообраќајни ситуации. Податоците се визуализираат и се користат за планирање безбедносни мерки на градско ниво.
Крајната цел на проектот е да им овозможи на локалните власти проактивно да делуваат – наместо да реагираат дури откако ќе се случи незгода, ќе можат однапред да ги препознаат опасните точки и обрасците во однесувањето, и навреме да преземат мерки. Новата технологија дава детална слика за местата и ситуациите каде што ризикот е најголем, што е клучно за подобра инфраструктура и побезбеден сообраќај.
Проектот е одговор на растечката загриженост поради сè поголемиот број сообраќајни несреќи со електрични тротинети низ Европа, а податоците од Финска би можеле да им помогнат и на други градови во креирање поефикасни сообраќајни правила.
Освен што придонесува за безбедност, проектот има и поширока општествена димензија – тој има цел да го поттикне користењето на одржливи форми на транспорт и да ја намали зависноста од автомобилите, правејќи ја микромобилноста подостапна и побезбедна за сите граѓани. Доколку пилот-проектот се покаже успешен, може да стане модел за други европски градови кои бараат иновативни решенија за безбедност во сообраќајот.