Поради кражба на содржина и имитирање на познати креатори, Facebook санкционираше 500.000 профили и избриша 10 милиони лажни кориснички сметки.
Ако ви се чини дека вашиот Facebook Feed сè почесто е преплавен со исти мимови, копирани видеа и профили кои се претставуваат како познати креатори — не сте единствени. Meta, компанијата која е сопственик на Facebook, конечно започнува посериозна борба со овој проблем.
Во април 2025 година, Meta најави серија промени со цел подобрување на корисничкото искуство на News Feed-от. Во фокусот беа таканаречените „спам тактики“ — објави создадени единствено за добивање прегледи, лајкови и заработка, без никаква оригиналност. Facebook сега ја намалува видливоста на ваквите објави, ја ограничува можноста за монетизација на тие профили, а во некои случаи целосно ги отстранува од платформата.
Во најновиот блог пост објавен во понеделникот, компанијата соопшти дека во првата половина од 2025 година презела мерки против дури 500.000 профили кои се занимавале со неавтентично однесување. Овие мерки вклучувале намалување на дистрибуцијата на нивната содржина, деградирање на коментарите и губење на правото на заработка. Дополнително, избришани се 10 милиони профили кои имитирале познати креатори.
„Пред нас има уште многу работа. Истите мимови и видеа често повторно се појавуваат — понекогаш од профили кои лажно се претставуваат како автори, а понекогаш од различни ‘спам’ сметки. Тоа го намалува квалитетот на искуството за сите и им ја отежнува видливоста на оригиналните гласови,“ наведуваат од Meta.
Монетизацијата повеќе не е достапна за секого
Според новите правила, профилите кои постојано објавуваат туѓа содржина без дозвола, кредити или значајна трансформација, ќе ја изгубат можноста за монетизација и нивната содржина значително ќе биде помалку видлива во фидовите на корисниците. Facebook исто така ќе го намали прикажувањето на дупликати од видео содржини, со цел да им се даде предност на оригиналните автори.
Овие промени ќе се воведуваат постепено во наредните месеци.
Што значи ова за авторите?
Ако сте креатор на содржина и се грижите дека новите правила може негативно да влијаат на вашата работа, Мета препорачува:
- Објавувајте оригинална содржина
- Додавајте значајни измени или креативни додатоци
- Раскажете приказна со вашата објава
- Избегнувајте водени жигови (watermarks)
- Користете квалитетни и прецизни описи
Овие насоки не се само препораки — тие се предуслов за поддршка од алгоритмот и за пристап до програмите за заработка на платформата.
Со овие чекори, Facebook се надева дека ќе создаде повеќе простор за автентични креатори, ќе го подобри корисничкото искуство и конечно ќе стави крај на културата на дигитално копирање без кредити.