Новите батерии за електрични возила се изработени од арамидни амфифили – нов електролитен материјал чија хемиска структура и стабилност го имитираат кевларот.
Инженерите од MIT развијаа иновативен електролит за батерии на електрични возила, кој може брзо и целосно да се распадне, овозможувајќи полесно рециклирање на батериските компоненти. За разлика од постојните методи, каде што искористените батерии мора да се дробат или да се обработуваат со агресивни хемикалии, новиот материјал овозможува целата батерија буквално да се „распадне“ кога ќе се потопи во едноставна органска течност.
Клучниот материјал: арамидни амфифили
Електролитот е базиран на арамидни амфифили (AAs), молекули кои спонтано се организираат во нановлакна кога ќе дојдат во контакт со вода, при што создаваат стабилна структура слична на кевлар која спроведува литиумови јони. Под дејство на органски растворувачи, материјалот повторно се разградува на основни компоненти, што овозможува секој дел од батеријата да се рециклира поединечно и многу поедноставно.
Во тестови со вистински батериски ќелии, електролитот овозможил самоорганизација и спроведување на јони, додека дизајнот покажал дека со раздвојување на електролитот поединечните електроди од батеријата може систематски да се одвојат и рециклираат. Иако перформансите моментално заостануваат зад стандардите, истражувачите тврдат дека со понатамошно усовршување на концептот, овие батерии за електрични возила лесно можат да станат конкурентни.
Оваа технологија, детално опишана во списанието Nature Chemistry, отвора можност електричните возила во блиска иднина да користат батерии што можат лесно да се расклопат и рециклираат. Со тоа, велат научниците, долгорочно се намалува потребата за литиум и се ублажува ризикот од акумулирање на електронски отпад.